Gå til innhold

Føler jeg stagnerer litt på volum

T-bone_84

Anbefalte innlegg

Trent styrke i ca 2 år nå. Har hatt ganske ekstrem forandring i volum, men dessverre målte jeg ikke med målebånd før jeg starta. Dessverre føler jeg at jeg på en måte har møtt veggen litt når det gjelder enkelte muskler. Jeg har fått mye ut av å fokusere mer på rygg, og har definitivt går ut en del på bare 3-4 måneder. Men jeg lurer egentlig bare på om folk også opplever det samme, og hvis dere gjør det, hvordan går dere fram for å øke mer i volum?

Jeg har akkurat starta med en egen treningsdag for bein og mage, ettersom jeg forsod knebøy osv kunne være en kicker for å bli større over hele kroppen. Men er ikke alltid lett å motivere seg når man tidligere har hatt så rask framgang. Er det egentlig bare å fortsette som før og bare akseptere at ting tar lenger tid når man allerede har oppnådd et gitt volum? Eller finnes det rett og slett maks volum for hva en triceps feks kan bli uten steroider?

Sorry hvis dette ble en rotete post, men jeg har fundert litt på det og snakka med kompiser og ble liksom ikke noe klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjører du tungt i baseøvelsene, så kan du bare drite langt i mage, Jeg har aldri utført en eneste øvelse som fokuserer på mage, og jeg hadde fint fått frem en 6pack om jeg hadde orket/giddet å spise bedre.

Berkhan sa det bra; (Fritt oversatt) Du finner ingen som kan ta 200 i knebøy uten en sterk "core".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du tungt i baseøvelsene, så kan du bare drite langt i mage, Jeg har aldri utført en eneste øvelse som fokuserer på mage, og jeg hadde fint fått frem en 6pack om jeg hadde orket/giddet å spise bedre.

Berkhan sa det bra; (Fritt oversatt) Du finner ingen som kan ta 200 i knebøy uten en sterk "core".

"your legs and upper back can easily squat a grand, but your abs and lower back can't squat 860 pounds. Which do you think you'll squat, 1000 or 860? What you need to be doing is reverse hypers and standing ab work!" - Louie Simmonds til Dave Tate.

Tanken om at du ikke trenger direkte kjernearbeid er alt for reduksjonistisk, og det fleste som mener dette har fått det fra Mark Ripptoe. Ja, er du nybegynner vil du få alt kjernearbeidet du trenger fra baseøvelser. Men når du begynner å legge på nok vekt på stanga, er kjernemusklene dine det første som svikter, både i bøy og i mark. Vil det ikke da være fornuftig å trene kjernen direkte for å styrke det svakeste punktet? Louie Simmons mener det i allefall, og han har produsert flere styrkeløftere i verdensklasse enn noen andre.

" Du finner ingen som kan ta 200 i knebøy uten en sterk "core"". Her mener jeg både du og Berkhan misforstår, eller i det minste oversimplifiserer. Utsagnet er helt korrekt. men betyr det at du trenger å bygge en sterk kjerne for å løfte 200, eller at du får en sterk kjerne ved å løfte 200. Berkhan mener det siste. Jeg, og mange som kan veldig mye mer om trening en meg heller mer mot det første

Vet at det finnes mange der ute som mener at knebøy kan gjøre alt inkludert kurere kreft, men det er nok ikke så svart/hvitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...