Gå til innhold

Vondt i muskelfeste av knebøy/gobletsquat ol.


Chiara

Anbefalte innlegg

Overskriften forteller vel det meste, jeg får vondt i muskelfestet ved knærne ved denne type belastning/trening.a2g vel og merke (Det er det samme om jeg står smalt eller bredt.) Jeg bør vel bare gi meg på disse øvelsene da?

Frustrerende og demotiverende. :thumbsdown:

Har dere noen tips/triks til forebygging eller andre lignende øvelser? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis smerten er rett under kneskålen, er det gode [sic] muligheter for at du har fått jumper's knee. Jeg har hatt det selv, det er ikke noe kult, plutselig fikk jeg vondt av å gå opp trapper og å løpe (som var slik jeg pådro det). Det er en belastningsskade, gjerne forårsaket av ensidig og/eller feil belastning over tid, som å løpe mye på hardt underlag.

Du bør egentlig bare oppsøke en fysioterapaut så fort du kan; en kiropraktor er kun ekspert på ryggen, og en lege vil bare gi deg Voltaren, som kun bekjemper symptomene og ikke årsaken. En fysioterapaut vil garantert ha sett det før, og vil gi deg treningsopplegg for å forbedre skaden om det er snakk om en skade.

Jeg ble kvitt det i løpet av noen måneder ved å to ganger om dagen ta 3x15 eksentriske knebøy på et skråbrett, og dette var snakk om et lett tilfelle. Hurramegrundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

det går greiere med benpress. jo bredere jeg står jo bedre da...og ryggen foretrekker det!skulle definitivt ha hatt noen til å gå over teknikk med meg men det er vanskelig å finne noen her..

(forever alone...i treningen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...