Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle folk der ute, endelig fikk jeg laget meg en bruker her inne også, spennende forum som jeg gleder meg til å begynne å bruke fremover.

Men har et spørsmål, og det er som følger; På deff, driver dere med tung trening ala 3x5 eller mer volum f. eks 3x8-12 på øvelser, for å beholdre så mye muskelmasse som mulig?

Jeg kan fortelle litt om meg selv. Jeg var den typiske fotballgutten, 182 høy og 65 kg og tynn som en flis, sluttet i fotball og satset kun på å bygge kropp. Her snakker vi 100% dedikasjon (Om det er det riktige ordet), jeg spiste sunt, mye, og bra mat hver dag, jeg trente tungt og baseøvelser, og forsøkte å øke vektene for hver økt. Trente et A-B program 3 ganger i uken.

Jeg endte etterhvert opp på en vekt på 81-83 på ca 7mnd trening, SELFØLGELIG klar over alt dette ikke er muskler, (Vektene viste litt forskjellig), og var veldig fornøyd.

Men jeg ville ned i fett%, så jeg startet å deffe og byttet program, da jeg ikke kunne se at jeg skulle klare å f. eks øke 5 kg i uka på knebøy, mens jeg gikk nedover i vekt.

Så jeg byttet til et mer byggerprogram, og det har egentlig fungert ganske fint. Utrolig fornøyd med jobben jeg har gjort, men jeg begynner å ha lyst å fokusere mer på styrken nå (kanskje litt rart, når det snart er sommer?

Snakk om å gå tilbake til det orginale programmet, en variant av SS (Starting strenght), men er dette egentlig realistisk å gjennomføre på deff, et program hvor du skal øke for hver treningsøkt?

Noen med erfaringer/tips/osv?

Hvis det ikke lar seg gjennomføre, så fortsetter jeg som nå. Og starter på programmet etter sommeren, og da skal jeg starte å logge. Gleder meg faktisk til å begynne å logge her inne :)

- Gutt 17, snart 18. Mulig navn kommer senere, når jeg finner ut om dere er snille eller slemme ;)

Fortsetter under...

hald fram med det du gjer nå og fokuser meir på fysikken enn styrken fram mot sommaren. så kan du heller satse 100% på styrke til hausten igjen. å dele treninga opp i ulike perioder fungerer bra, men det er viktig at kvar periode vert fullført 100%.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...