Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann

Hepp,

9g karbo i shaken din? Det hørtes ille ut. Eller er det fra melk?

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg noe særlig. Grunnen til at du ikke mister noe vann *kan* være at du har spist lavkarbo, men kan også komme av menstruasjonssyklusen din. Akkurat det siste kan jeg ikke noe om, men jeg vet dere holder en del mer vann rundt perioden. Uansett bør det være noe ganske galt med deg om du ikke går ned på ca 700kcal om dagen, så du trenger nok ikke bekymre deg om det heller :)

Fortsetter under...

Hepp,

9g karbo i shaken din? Det hørtes ille ut. Eller er det fra melk?

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg noe særlig. Grunnen til at du ikke mister noe vann *kan* være at du har spist lavkarbo, men kan også komme av menstruasjonssyklusen din. Akkurat det siste kan jeg ikke noe om, men jeg vet dere holder en del mer vann rundt perioden. Uansett bør det være noe ganske galt med deg om du ikke går ned på ca 700kcal om dagen, så du trenger nok ikke bekymre deg om det heller :)

Takk:D ja det er 9gr karb uten melk i shaken:0 den gir 43gr protein da så det er jo ganske bra. En av proteinfabrikken sine. Men må vel skaffe meg en shake som har mindre karb også kanskje. Om jeg skal kjøre PSMF igjen.

Satser på at lavkarboen er årsaken til manglende vanntap, evt. At det betyr jeg ikke hadde noe særlig vann fra før av?

Jeg tar p-piller nesten uten stopp hele året, så evt. Syklus der har jeg ikke peiling på:p men kan vel hende man holder vann iblandt likevel.

Hvis du leser litt om PSMF anbefales den ikke når man kommer ned mot 10%, og på bildet ditt ser det ikke ut som du kan være langt unna. I ditt tilfelle ville det vært mulig å kjøre en tidager uten spisedag, men da hadde det vært stopp og så spise minst vedlikehold en periode før "neste runde".

EFA = essensielle fettsyrer, aka fiskeolje og selolje og sånt.

Jeg har litt av samme utgangspunkt, var på 12%, men etter snart en uke på dietten nå begynner jeg å merke at det har gått nedover. Trener fullkroppsprogram 3 dager i uken. Ligger på 1400kcal om dagen, med rikelig protein, og føler kroppen takler det fint.

Hvorfor anbefales ikke PSMF dietten i dette tilfellet?

Heisann, første gang jeg prøver PSMF:) går bra så langt, ingen hodepine heller!

lurer på et par ting. Er på dag 4 nå.

Burde jeg bekymre meg om jeg ikke har gått ned noe "vannvekt" enda? Lå på 58kg på dag en, idag veide jeg 58,4kg(162cm høy). Etter å ha lest andres erfaringer forventet jeg at 2-3 kg vann skulle forsvinne den første uka. Kan det ha noe å gjøre med at jeg spiste ganske lavkarbo de to ukene før jeg startet?

Ligger på mellom 20-30gr karb om dagen, litt mye kanskje, men shaken min inneholder 9gr per dose, så er vanskelig å få det ned noe mer(er veggis så jeg må ha protein fra shake i tillegg) fett ligger mellom 10-20gr(uten omega3). Rundt 800kcal om dagen.

Er kanskje litt høyt på fett og karb, og er klar over at resultatene kommer litt tregere da, men det gjør meg ikke noe:) så lenge de kommer!

Om jeg bestemmer meg for å bryte i helga og gå over til lavkarbo, og kanskje 1400-1500kcal(klør i fingrene etter å trene mer). Bør jeg ha en spisedag eller kan jeg bare gå rett over på det?

Jeg er på dag fire jeg også, og har ikke heller gått ned noe vannvekt egentlig - men jeg holdt ei heller ikke særlig med vann når jeg begynte (følte jeg da). Litt kjedelig å ikke få et stort swoosh, men heldigvis har man driv nok til å fortsette :)

En uke bør gå greit, ja :)

Tran er forresten en elendig kilde til EFA, i tillegg til at den smaker helt jævlig og ofte er harsk. Jeg liker å anbefale artic-oljene til myrevolution.no - det er de eneste jeg klarer å svelge, og så raper man ikke sur fiskeolje etterpå. Kjøper du en ti-pack er det halv pris, og den er veldig god kvalitet :)

Smaken har ikke jeg noe problem med. Den inneholder jo bra mengder med både EPA og DHA? hva er galt med den?:)

Jeg har litt av samme utgangspunkt, var på 12%, men etter snart en uke på dietten nå begynner jeg å merke at det har gått nedover. Trener fullkroppsprogram 3 dager i uken. Ligger på 1400kcal om dagen, med rikelig protein, og føler kroppen takler det fint.

Man mister for mye muskelmasse.

Smaken har ikke jeg noe problem med. Den inneholder jo bra mengder med både EPA og DHA? hva er galt med den?:)

Hva er forholdet?

Annonse

Grunnen til at de ikke annbefales er vell bare fordi vi allerede har så lav fettprosent og dersom man ligger i et så kraftig underskudd i lengre tid med så lav fettprosent så går det nok ut over massen etter hvert og man møter eventuelt veggen. Men ikke noe galt i å kjøre det i mindre perioder. som i 1-3 uker.

Man mister for mye muskelmasse.

Hva er forholdet?

På en spiseskje, altså 10ml inneholder den, 1.2gram DHA og 0.8gram EPA og 2.4gram Omega-3. Pluss Vitamin D A E, henholdsvis 400%, 62% og 160% av daglig behov.

Dette er jo omtrent det samme som oljen du anbefalte, faktisk høyere innhold av DHA

På en spiseskje, altså 10ml inneholder den, 1.2gram DHA og 0.8gram EPA og 2.4gram Omega-3. Pluss Vitamin D A E, henholdsvis 400%, 62% og 160% av daglig behov.

Dette er jo omtrent det samme som oljen du anbefalte, faktisk høyere innhold av DHA

Da er det ikke så ille som jeg trodde, selv om forholdet er ganske viktig. Men, men...

Når det gjelder vitamin-nivåene i tran er uansett anbefalingene i Norge latterlig lave. Som et av landene i verden med minst sol i året har vi (et av?) de laveste anbefalingene i verden. Av en "snodig" grunn ligger vi godt an til å vinne "flest antall brukne lårhalser" ;)

Da er det ikke så ille som jeg trodde, selv om forholdet er ganske viktig. Men, men...

Når det gjelder vitamin-nivåene i tran er uansett anbefalingene i Norge latterlig lave. Som et av landene i verden med minst sol i året har vi (et av?) de laveste anbefalingene i verden. Av en "snodig" grunn ligger vi godt an til å vinne "flest antall brukne lårhalser" ;)

Flott, hadde ikke vert mulig å fått tak i arctic oil til mandag..:)

Ja, har lest om dette, Norge+kosthold... puke

Hallo! Jeg er en 22 år gammel jente som dessverre er overvektig og har slitt med dette i mange år nå. Jeg har endelig bestemt meg for å endre livsstilen og vil gjerne "komme i gang" med psmf. Men, jeg studerer fulltid og lurer på om noen her har spist etter PSMF-metoden med krevende studier ved siden av? Klarer man å konsentrere seg?

Takker for alle svar :)

Hallo! Jeg er en 22 år gammel jente som dessverre er overvektig og har slitt med dette i mange år nå. Jeg har endelig bestemt meg for å endre livsstilen og vil gjerne "komme i gang" med psmf. Men, jeg studerer fulltid og lurer på om noen her har spist etter PSMF-metoden med krevende studier ved siden av? Klarer man å konsentrere seg?

Det kommer litt an på deg og kroppen din. Selv fungerer jeg veldig bra på PSMF, men jeg vet folk som ikke gjør det. Det kan være greit å teste et par uker nå som det fremdeles er litt tid til eksamen og rett og slett se :)

Annonse

Jeg er på dag fire jeg også, og har ikke heller gått ned noe vannvekt egentlig - men jeg holdt ei heller ikke særlig med vann når jeg begynte (følte jeg da). Litt kjedelig å ikke få et stort swoosh, men heldigvis har man driv nok til å fortsette :)

Aha, bra det ikke er bare meg:) kan godt stemme at jeg ikke hadde noe vann da jeg startet ja. når jeg tenker meg om har jeg jo alltid ligget på 58kg, men har enkelte dager plutselig veid 60, som kan tyde på at det var dager med mye vann. Men etter jeg kutta på karbo har jeg veid jevnt 58:) håper på å se tallet 57 snart!:p

Jeg har også en travel hverdag - skriver master, jobber 100% og er mamma med påfølgende aktiviteter det innebærer:p Er på 5 dag av PSMF og jeg fungerer kjempe bra. Egentlig flommer jeg over av energi siden jeg begynte:D Har gått på dette før og da var jeg mer sliten - dette tror jeg kommer av at jeg er flinkere med kosten denne gang. Spiser bare kylling eller torsk m/salat til 3 måltider og shake til frokost. Tidligere har jeg brukt flere shaker i løpet av en dag, da jeg mister sultfølelsen av å gå på PSMF. Kroppen min responderer tydligvis bedre på "ekte" mat, enn shake i lengden. Men som de sier over - sikkert veldig lurt å prøve seg frem litt før eksamenstiden:thumbsup:

Supert med tilbakemelding på akkurat dette!! Takk :)

Jeg har også en travel hverdag - skriver master, jobber 100% og er mamma med påfølgende aktiviteter det innebærer:p Er på 5 dag av PSMF og jeg fungerer kjempe bra. Egentlig flommer jeg over av energi siden jeg begynte:D Har gått på dette før og da var jeg mer sliten - dette tror jeg kommer av at jeg er flinkere med kosten denne gang. Spiser bare kylling eller torsk m/salat til 3 måltider og shake til frokost. Tidligere har jeg brukt flere shaker i løpet av en dag, da jeg mister sultfølelsen av å gå på PSMF. Kroppen min responderer tydligvis bedre på "ekte" mat, enn shake i lengden. Men som de sier over - sikkert veldig lurt å prøve seg frem litt før eksamenstiden:thumbsup:
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...