Gå til innhold

Vet ikke om jeg er på riktig sti


Anbefalte innlegg

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/nytt-midje-m%C3%A5l.7225/

Jeg har trent i noen år nå, og til i fjor gikk jeg ned 10 kg, fra 73 til 63 - jeg er 1.63 høy.

Men så byttet jeg jobb, til stillesittende, og gikk opp igjen 4 ... :(

Jeg trener stor sett tre ganger i uken, og alltid effektivt når jeg er igang. Jeg spiser sunn, hjemmelaget mat. Jeg spiser nesten aldri snop, og jeg drikker aldri brus.

Min mann sier jeg spiser for mye og at det er derfor jeg ikke klarer å ta mer av, men når jeg leser loggene her på forumet syns jeg det virker som folk spiser mye mer enn jeg gjør?!

Jeg skulle så gjerne gått ned igjen 4 - 5 kg - er det noen forstå-seg-påere her som kunne tenke seg og ta en titt på loggen min, og så gi meg noen hint om hvordan det ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trener nesten bare benk, biceps og triceps. Et slikt opplegg med markløft og knebøy vil være bedre: http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Og hvis du ikke går ned i vekt så spiser du mer enn du forbrenner, så enkelt er det. Gjør proteiner til din favorittmakro og prøv å spise mindre og/eller trene mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja - jeg har et dårlig kne, slitasje, og trener derfor helst benpress da den gir minst smerte. Men jeg ser at jeg faktisk ikke har tatt den i det siste. Den er vanligvis fast på programmet. Da jeg tok den i dag, fikk jeg forresten en j%&¤ krampe, det har jeg ikke fått før når jeg har trent.

Men ellers - spise mindre, eller spise mindre om gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mja - jeg har et dårlig kne, slitasje, og trener derfor helst benpress da den gir minst smerte. Men jeg ser at jeg faktisk ikke har tatt den i det siste. Den er vanligvis fast på programmet. Da jeg tok den i dag, fikk jeg forresten en j%&¤ krampe, det har jeg ikke fått før når jeg har trent.

Men ellers - spise mindre, eller spise mindre om gangen?

Trener du dette programmet hver gang? Jeg la merke til at det nesten ikke inneholder øvelser for de kroppsbærende musklene. Hvis jeg var deg ville jeg sett på å legge til øvelser som f.eks disse:

Planke

Markløft - Vil antagelig være mindre belastende på knær enn benpress avhengig av anatomien din (hvor dypt du ender opp). Eventuelt strakmark om det ikke går.

Rygghev (med vekt om det blir lett)

Benhev/situps.

Når det gjelder kosten din så kan det være en lurt å ta seg tid til å kalkulere kaloriinnhold og mengde protein, fett og karbohydrater på all mat du får i deg i løpet av en dag. Det kan være mye å sette seg inn i ved å sjekke innholdet i forskjellige matvarer, men det er den eneste sikre måten å vite om du spiser for mye. næringsinnhold.no og produsentnettsteder er gode kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig treningsøkt ser sånn ut:

Oppvarming - romaskin 10 min

Tredemølle - enten 4x4, jogging 30 min, eller power walk i oppoverbakke 30 min

Vekttrening (vekt som jeg bruker per nå) - benpress 100 kg

benkpress 37,5 kg

skuldre, manualer 6 kg, løfter rett frem og rett til siden

rygg 40 kg, nedtrekk eller i apparat

biceps curl 27,5 kg

triceps press 20 kg

planken så lenge som jeg klarer

Alltid romaskin og tredemølle. Vektprogrammet må enkelte ganger innskrenkes (tidsklemma), men i løpet av uken får jeg som oftest tatt hele programmet én gang, og så varierer jeg på de to andre treningene.

Jeg prioriterer løpingen, og nå om sommeren syns jeg det er kjempedeilig å løpe ute. Er utrolig glad for at jeg har lært meg det. Det er ikke mer enn et par år siden at jeg var overbevist om at løping var UMULIG for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prioriterer løpingen, og nå om sommeren syns jeg det er kjempedeilig å løpe ute. Er utrolig glad for at jeg har lært meg det. Det er ikke mer enn et par år siden at jeg var overbevist om at løping var UMULIG for meg :)

Klarer du å løpe på tredemølle opp til 3 ganger i uken med et dårlig kne?

Ikke rart det er dårlig tenker jeg!:mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veksler mellom disse to variantene for rygg, i tillegg til at jeg pleier å ro som oppvarming:

1. Nedtrekk - bredt grep, bak og nedtrekk - smalt trekk foran.

2. Apparat, Low row og Lower back.

Jeg bytter mellom disse variantene alt ettersom det er kø på apparatene, og det er det jo som oftest. Da tenker jeg at det er greit å ha alternativer i stedet for å bli stående og vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...