Gå til innhold

Antall kilo


Rekkehuset

Anbefalte innlegg

Hvor mange kilo, sånn ca., er det saklig å legge på ved beinpress med et bein og benkpress første gangen man skal prøve seg? Jeg skal starte på Børges nybegynnerprogram og er ganske usikker på hvor mye jeg skal starte på. Jeg er ikke helt utrent, men har ikke trent styrke på en god stund. Kvinne, 41 år, 63 kg.

Jeg vet det er individuelt, men kanskje et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, det var det jeg tenkte...må altså endel prøving og feiling til her... Skulle så gjerne hatt en slags "tommelfingerregel" skjønner dere;) Men takk for svar uansett:thumbsup:

Den finnes nok ikke, så man må rett og slett prøve seg frem selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Start oppvarminga med kun stanga på benkpressen og veldig lite vekt på beinpressen og så legger du på litt og litt vekt til du føler det blir tungt nok til å kjøre hovedsettene. Da får du også varmet skikkelig opp før det blir tungt.

Sikkert et veldig bra tips:) Skal huske på det - er jo liksom litt fristende å bare kjøre på når man ikke vet sin egen begrensning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...