Jump to content

Rekkehuset

Members
  • Content Count

    109
  • Joined

  • Last visited

  1. Men de forskjellene er ikke primært synlig fra utsiden..det er "åpningen" nederst i bekkenet det er snakk om. Og da kan man godt være brei som ei låvedør men likevel ha trangt bekken, hvis knoklenes stilling er slik eller sånn;)
  2. Var det jeg også tenkte på..men det har kanskje ikke så mye å si før man nærmer seg overgangsalderen. Vi får se, jeg har i alle fall økt vekter på endel øvelser siden jeg startet for noen uker siden, så noe skjer det da;) Og valpefettet har jeg jo ikke lenger i alle fall:p
  3. Hun tror jeg at jeg har sett også..litt av en bestemor:D Takk for lykkeønskninger, jeg er jo i gang da men tar dem gjerne likevel:thumbsup:
  4. Takk dere, det var godt å høre:) Kostholdet har jeg ganske god track på, men du har nok et godt poeng der Kjetil - det blir sikkert viktigere og viktigere.
  5. Bare lurer jeg..jeg har passert 41 år og lurer på om det vil ta meg lenger tid å øke muskelmassen enn for en som er la meg si 20 år? Og kanskje jeg aldri vil klare å oppnå samme styrke som en 30-åring med samme treningsmengde? Eller er det bare tull? Jeg føler meg jo ikke gammel akkurat, men observerer at det er veldig mange unge her inne som er temmelig sterke:)
  6. Ikke sant:) Og da er det jo lurt å vite hva selve stanga veier også!
  7. He, he..tenkte å prøve;) Men siden jeg neppe kommer til å løfte tre-sifret på svært lang tid vil 20 kg fra eller til utgjøre en viss prosent..
  8. Jeg leser i ulike logger her at man har løftet så og så mye i benkpress eller markløft eller hva det skal være.. Er stangas vekt inkludert i det? Stanga veier etter hva jeg skjønner 20 kg, og det er jo litt det også da... Er det forresten en slags standard for hvor mye stengene veier? Hva i så fall med de krøllete stengene til bicepscurl for eksempel? *nybegynnerspørsmål*
  9. Jeg synes du ser kjempefin ut jeg:thumbsup:
  10. Flere steder står det at Markløft er en viktig baseøvelse når man skal begynne med styrketrening, også er det lenket til en video med en fyr som bruker fryktelig lang tid på å plassere bena og hendene (blant annet i den artikkelen som ligger øverst på forsiden i dag). Filmen er sikkert bra den, men den stopper liksom når fyren har løftet stanga..og det så jeg på en annen film der også. Det jeg lurer på er; når man har løftet - altså beina og ryggen er rettet ut - hva gjør man så? Hvis man skal gjøre flere repetisjoner skal man vel senke ned også? Ikke bare hive fra seg stanga og ta en pause? Skjønner dere spørsmålet mitt? Selv om det sikkert er et skikkelig dustete nybegynnerspørsmål;)
  11. Sikkert et veldig bra tips:) Skal huske på det - er jo liksom litt fristende å bare kjøre på når man ikke vet sin egen begrensning;)
  12. Ja, jeg må vel innse det... Er litt som med strikking, som er en av hobbiene mine, alltid kjedelig å strikke prøvelapp men veldig nødvendig hvis man skal få skikkelig resultat;)
  13. Hm, det var det jeg tenkte...må altså endel prøving og feiling til her... Skulle så gjerne hatt en slags "tommelfingerregel" skjønner dere;) Men takk for svar uansett:thumbsup:
×
×
  • Create New...