Gå til innhold

Trenger råd og motivasjon!! :)


Relizeme

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 25 år,er 171 høy og vekta ligger til dags dato på 95,5! (helt for jævlig i know) men men..sån er det jo akkuratt nå,og jeg gjør jo noe med det,og har gjort en del med det fra før også. På mitt meste veide jeg 118 kg,og har jo tatt av en del. Men jeg har jo ett håp om komme meg ned til hverfall 75 kg.

Starta på grete rode i januar og har veide 100 blank da jeg starta,så har jo snart tatt av 5 kg,men er liksom ikke særlig fornøyd med det heller. Har stått stille nå i snart 2 månder på 95 kg.Så merker frustrasjonen begynner å komme. Merker motivasjonen svikter litt når jeg ser folk raser ned i hytt og pine uten om å gjørra no stort. Mens jeg selv trener hverfall 4-5 ganger i uka,og spiser så sunt som jeg får til. Teller kalorier hver dag,og har fått regna ut at jeg skal ligge mellom 1700-1900 kcal per dag. Delmålet mitt i første omgang nå er jo å komme ned på 90 kg,så vil jeg ta små delmål helt ned til 75 kg,for å ta for store mål og se for langt fram gjør det bare værre.

Såååå... Noen som har noen gode tips,råd på åssen jeg kan få igang motivasjonen og gnisten? Og ikke minst få igang forbrenninga og forbrenne mest mulig fett?

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva trener du og hva spiser du?

Trener ganske så variert,men trener en del styrke kombinert med kondis,jogger en del og sykkler. Trener fast 4 ganger i uka på Evo.

Når det kommer til maten så prøver jeg å spise litt variert og sunt!:)

Detta går det mye i:

Gulrøtter

stangseleri

selerirot

knekkebrød med magert pålegg.

yoghurt

forskjellige frukter osv!:)

Til middag blir det som regel noe med karbonade deig eller kalkun!:) Salater,og supper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat:

Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2697 kcal.

Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1740 kcal.

For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 2158 kcal.

For å kunne øke muskelmasse bør ditt kaloriintak ligge mellom 2697 kcal og 3236 kcal.

Hmm.. Ut ifra samma type kalkulator på Grete rode skal jeg ha 1900 kcal får å gå ned i vekt.. Blir lettere forvirret,er så mange forskjellige resultater av sånne tester!

Alt jeg veit er at jeg skal i alle fall ikke ha for lite mat!! ;) hehe..

HÆÆÆLP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Detta går det mye i:

Gulrøtter

stangseleri

selerirot

knekkebrød med magert pålegg.

yoghurt

forskjellige frukter osv!:)

Til middag blir det som regel noe med karbonade deig eller kalkun!:) Salater,og supper:)

Er dette hva du spiser i løpet av en hel dag? Ikke en kjeks her, en cafe latte der osv. Logger du det du spiser? Viss ikke anbefaler jeg deg å logge absolutt ALT du putter i munnen neste uke. Kanskje det er noe du ikke tenker over.

Få i deg mer proteiner gjennom kylling, egg, tunfisk, svin, biff, torsk, sei, cottage cheese, skyr og mager kesam.

Er det vanlig yoghurt du spiser? Bytt den ut med en av de øvrige; f.eks Skyr:thumbsup:

Har du kosedager? Hva spiser du da?

Forresten, kjempebra vektnedgang! Det skal du være fornøyd med:) Med rett innstillingen kommer du til å nå målet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mylog.no/ eller http://www.diett.no/ - før alt en dag (absolutt alt fra stekeolje til drikke) og la oss få vite hvordan det ser ut. yoghurt f.eks. sier oss lite da vi ikke ved hvordan yoghurt eller hvor mye. Logg hele morgen dagen så er det enklere å komme med tips.

Knekkebrød kan du også til fordel bytte ut, finnes andre matvarer som gjør deg mett i lenger tid og er mye sunnere. prøv også kanskje å bak noe selv. Knekkebrød (avhengig av type) kan fort bli usunt om du spiser mange hver dag, og blir fort sulten igjen.

Du nevner du trener 4-5 ganger i uken; hvor hardt trener du? Er du i form til å diskutere med sidepersonen, eller ligger du død på gulvet etterpå å gisper etter luft? (for å dra det ut i begge retninger). Hva gjør du dager uten trening, eller før/etter trening? Om du sitter stille dagen lang og kun beveger deg de timene på trening er det også en mulighet til å se på noe ekstra bevegelse ved siden av. Dette trenger ikke å være trening, men mer kos kanskje. Avtal å gå tur med noen, gå til steder hvor du skal osv.

Legg opp en plan for deg selv hver søndag f.eks. hvor du skriver ned måltider for hele uken. Lag også en lignende plan for trening så blir det kanskje enklere å ikke skulke unna om fristelsen ligger der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette hva du spiser i løpet av en hel dag? Ikke en kjeks her, en cafe latte der osv. Logger du det du spiser? Viss ikke anbefaler jeg deg å logge absolutt ALT du putter i munnen neste uke. Kanskje det er noe du ikke tenker over.

Få i deg mer proteiner gjennom kylling, egg, tunfisk, svin, biff, torsk, sei, cottage cheese, skyr og mager kesam.

Er det vanlig yoghurt du spiser? Bytt den ut med en av de øvrige; f.eks Skyr:thumbsup:

Har du kosedager? Hva spiser du da?

Forresten, kjempebra vektnedgang! Det skal du være fornøyd med:) Med rett innstillingen kommer du til å nå målet ditt!

Takk!:)

Den lista var eksempler på hva jeg spiser,har ett mye bredere spekter på matveien asså!:):) jeg logg fører hva jeg trener og spiser hver dag;) Har jeg gjort i flere år.Egg er no jeg spiser nesten hver dag,når det kommer til yoghurt så spiser jeg som regel dobbel 0%.

Koser meg litt på lørdagene,blir som regel gulrot og stang selleri med dipp osv.. :)

Merker jeg synes det er så vanskelig å velge hva slags ``diett`` livstil jeg skal ta meg til.. På grete rode som jeg går på nå skal man jo forekselmpel ikke spise Skyr,det er ``nei mat`` mens hører folk anbefaller å spise det all the time:) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mylog.no/ eller http://www.diett.no/ - før alt en dag (absolutt alt fra stekeolje til drikke) og la oss få vite hvordan det ser ut. yoghurt f.eks. sier oss lite da vi ikke ved hvordan yoghurt eller hvor mye. Logg hele morgen dagen så er det enklere å komme med tips.

Knekkebrød kan du også til fordel bytte ut, finnes andre matvarer som gjør deg mett i lenger tid og er mye sunnere. prøv også kanskje å bak noe selv. Knekkebrød (avhengig av type) kan fort bli usunt om du spiser mange hver dag, og blir fort sulten igjen.

Du nevner du trener 4-5 ganger i uken; hvor hardt trener du? Er du i form til å diskutere med sidepersonen, eller ligger du død på gulvet etterpå å gisper etter luft? (for å dra det ut i begge retninger). Hva gjør du dager uten trening, eller før/etter trening? Om du sitter stille dagen lang og kun beveger deg de timene på trening er det også en mulighet til å se på noe ekstra bevegelse ved siden av. Dette trenger ikke å være trening, men mer kos kanskje. Avtal å gå tur med noen, gå til steder hvor du skal osv.

Legg opp en plan for deg selv hver søndag f.eks. hvor du skriver ned måltider for hele uken. Lag også en lignende plan for trening så blir det kanskje enklere å ikke skulke unna om fristelsen ligger der :)

Går i 0% Yoghurt,1 beger av 125 g hver dag så å si.

Skal ta å skrive opp hva jeg har spist i dag i kveld!;)

kan godt snakke med side personen,men er forsatt litt dø:) for å være meg så har jeg god kondis,men for andre kan jeg sikkert se ut som en stranda val der jeg jogger avgåre å puster og peser!

de dagene jeg har trenings fri som som i dag,tar jeg gjerne litt små øvelser hjemme,eller så går jeg tur med bisja i 2 timers tid.

Har både trenings plan og kost plan hver uke;) Takk for tilbake melding;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg synes det er så vanskelig å velge hva slags ``diett`` livstil jeg skal ta meg til.. På grete rode som jeg går på nå skal man jo forekselmpel ikke spise Skyr,det er ``nei mat`` mens hører folk anbefaller å spise det all the time:) hehe..

:rofl: Skyr, nei mat... Say what?! Jeg foreslår at du sparer pengene dine og blir aktiv på forumet istedenfor Grete Roede. Mer penger til MAT:D Det virker som at du har et veldig fornuftig forhold til mat og trening allerede så du kommer til å dra stor nytte av det:)

Dobbel 0% er et greit alternativ, men med Skyr o.l får du i deg mye proteiner som er det du bør fokusere på å få i deg en del av:) Velg akkurat det som passer deg. Hva liker du? Spise frokost med en gang du står opp? Spise mange og små måltider? Spise mer og sjeldnere? Droppe frokost og spise senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,går ikke på kur:) bruker bare registrerings systeme dems for å føre opp kost og trening:)

Må spise frokost,som regel rundt 08:30 (jobber i barnehage,så magen er innstilt på at da erre mat) hehe;)

Frokost,lunch,mellom,middag,kvelds;) sniker noen ganger inn ett mellom til men kommer ann på hva jeg har spist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i 0% Yoghurt,1 beger av 125 g hver dag så å si.

Skal ta å skrive opp hva jeg har spist i dag i kveld!;)

kan godt snakke med side personen,men er forsatt litt dø:) for å være meg så har jeg god kondis,men for andre kan jeg sikkert se ut som en stranda val der jeg jogger avgåre å puster og peser!

de dagene jeg har trenings fri som som i dag,tar jeg gjerne litt små øvelser hjemme,eller så går jeg tur med bisja i 2 timers tid.

Har både trenings plan og kost plan hver uke;) Takk for tilbake melding;)

25.4 Mat logg:

Frokost:Sum 280 kcal

Sesam knekkebrød,Ryvita:3 stk 11g. 112 Kcal

smøreost naturell First price 40g. 92 Kcal

Ekstra lett melk, Tine: 2 dl 76 Kcal

Lunsj: Sum 465 kcal

Cherrytomat: 144g 24 Kcal

Egg kokt: 105g 150 Kcal

Eple: 209g 102 Kcal

Riskaker first price: 32g 124Kcal

Makrell i tomat: 40g. 64Kcal

Mellommåltid: Sum 145 kcal

Mandler: 1 porsjon a 10 gram 63 Kcal

Makrell i tomat 20g. 32Kcal

riskaker first price: 13g. 50Kcal

Middag:Sum 790 kcal

Betasuppe (tilberedt), Toro: 8dl. 300Kcal

mors hjemmebakte flatbrød: 114g. 413Kcal

Egg kokt: 54g 77Kcal

Kveldsmat:Sum 248 kcal

Kesam Vanilje Mager, Tine: 200g. 150Kcal

Eple: 200g. 98Kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...