Gå til innhold

Enarmsroing vs stangroing


petil

Anbefalte innlegg

Hallo sprekinger!

Hvilken av de ovennevnte øvelser foretrekker dere? Hvorfor? Bør begge med i et balansert program? Funker det best å veksle mellom øvelsene kanskje? Dersom en må prioritere, hvilken skal med?

Selv liker jeg enarms pga nøytralt grep og stabiliseringseffekten... Det blir litt som en "Pallof-pull" for de som kjenner til Pallof-press. I tillegg er det ikke alltid gøy å vente på en ledig stang, en tung nok manual finens alltids!

Kjør på med begrunnet synsning og meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjørte mye stangroing før, men bytta å kjører meg heller et sett kroc rows nå, Egentlig bare for forandringen, men også var det så mye lettere å finne en manual å gjøre seg ferdig en å rigge opp den stanga osv :)

1 sett på 25-30 reps full spiker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Er manualer tyngre for grepet, gjelder det for de fleste? Passer meg isåfall fint, trener styrke som supplement til lidenskapen som er klatring. Det innebærer at grepet i utgangspunktet er godt, bruker 36-38 kg manualer på roinga på gode dager. 6-8 reps. 70 kg kroppsvekt...

Robert: Guruen! Er stangroing en øvelse som egner seg til å trene maksstyrke? Altså sett på 1-5 reps? Blir litt nervøs for teknikken når det blir tungt der jeg, stakkars korsryggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan fint trene tung stangroing i repsområde 3-6. Du vil selvsagt kjenne det i korsryggen, men det burde ikke være noe problem å holde lett svai i ryggen under den øvelsen. Det er derimot en fordel om du ikke hiver på så mye vekter at du ikke klarer å jobbe dynamisk med skuldrene. Dvs, på vei opp (den konsentriske delen av løftet) er det viktig at du drar med deg skuldrene skikkelig tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...