Gå til innhold

"Superfood" - er dette egentlig sunt?


Chocolate

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte dette pulveret av rent, frysetørret granateple, etter å ha lest om hvor sunt granateple er. Jeg får i meg for lite vitaminer og antioksidanter, og tenkte at dette kunne være et fint tilskudd. Det er vel kanskje ikke så mye vitaminer i det, men hvert fall antioksidanter. MEN, er det egentlig noe vits i å spise det? Det står at 2 ss er anbefalt daglig inntak. Hva får jeg egentlig i meg da? Gir det meg noen helsemessige "fordeler"?

http://www.iherb.com/Navitas-Naturals-Pomegranate-Power-8-oz-227-g/14313

Jeg bestilte også "Sweet Cacao Nibs", og det gikk ned på høykant. Har veldig lyst til å bestille dette igjen, da jeg syntes at smaken var veldig god. God erstatning for sjokolade..? Det er jo kjent at rå kakao er sunt og inneholder store mengder antioksidanter, men denne er jo søtet, så den er kanskje ikke så sunn likevel? Leste et eller annet her om dagen at disse søte kakao-"nibsene(?)" ikke var så veldig sunne. Hvordan stiller da vanlige "Cacao nibs" seg? Er dette sunt?

http://www.iherb.com/Navitas-Naturals-Raw-Certified-Organic-Cacao-Sweet-Nibs-4-oz-113-g/39804

Ingredienslisten ser slik ut:

Certified organic cacao nibs (theobroma cacao), certified organic cane juice (saccharum officinarum), certified organic cacao liquor (theobroma cacao).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bare kjøpe granateple da? Det er sikkert både bedre og billigere.

Når det gjelder den kakao tingen din så har den omtrent samme kaloritetthet som sjokolade så det er ingen gevinster å hente på det området hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en annen tråd som også tar opp noe av det samme: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/spirulina-chlorella-hvetegress-mm.4247/

Jeg har ikke kjennskap til de søte kakaonibsene, men da de er søtet med noe vil jeg heller anbefale de vanlige.

Jeg spiser mye kakaonibs (bare ikke nå på diett). Kjempegodt å strø på havregrøt eller knaske til mellommåltid. Selv om de inneholder rundt 450 kcal per 100, er det vanskelig å spise like mye som du ville gjort om det var vanlig meleksjokolade pga bitterheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Er det sunt, ja

Er det så superduper sunt at det er et under at vi ikke har innsett dette før og kan forsvare prisen? Neh... Granateple, vi snakker liksom frukt til syvende og sist, ikke noe magisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...