Gå til innhold

Hordan får jeg vekta til å gå nedover?


Lima92

Anbefalte innlegg

Da er ikke proteinpulver som er basert på melk (whey og kasein) noe å satse på for deg. Eggeprotein burde ikke være noe problem, men som sagt, om du trenger det kommer an på kostholdet ditt ellers. Er du flink til å spise proteinrikt er det ikke noe å bekymre seg over :)

Hmm? Bør ikke whey gå greit om hun er allergisk mot kasein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm? Bør ikke whey gå greit om hun er allergisk mot kasein?

Det spørs hvor allergisk hun er, om hun har problemer med melkeprotein så vil nok whey sannsynligvis også skape problemer. Men vi kan selvfølgelig ikke dra noen konklusjoner, dette vet trådstarter best selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor allergisk hun er, om hun har problemer med melkeprotein så vil nok whey sannsynligvis også skape problemer. Men vi kan selvfølgelig ikke dra noen konklusjoner, dette vet trådstarter best selv :)

Ligger i klasse 2 på allergien, det vil si en liten grad, men nok til at jeg reagerer på mat med melk og sånt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du reagerer på i meieriprodukter, laktase (intoleranse) eller proteinet (allergi)?

Jeg må bare få lov til å si at man ikke reagerer på laktase, men laktose. Laktase er et enzym i kroppen som blant annet spalter laktosen (evt IKKE spalter hvis man har laktoseintoleranse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få lov til å si at man ikke reagerer på laktase, men laktose. Laktase er et enzym i kroppen som blant annet spalter laktosen (evt IKKE spalter hvis man har laktoseintoleranse).

Sjekket Tines laktosefrie lettmelk, inneholder visst en del laktase - er det da tilsatt? Og i tilfelle hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få lov til å si at man ikke reagerer på laktase, men laktose. Laktase er et enzym i kroppen som blant annet spalter laktosen (evt IKKE spalter hvis man har laktoseintoleranse).

Jeg er ganske sikker på at Vegard er klar over det. Sikkert bare en skriveleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket Tines laktosefrie lettmelk, inneholder visst en del laktase - er det da tilsatt? Og i tilfelle hvorfor?

Som jeg skrev er laktase det enzymet som spalter laktosen. I laktosereduserte produkter tilsetttes laktase nettopp for å spalte det som er igjen av laktose i produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...