Thomas Edland Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hei Trenger innspill her. Jeg er for tiden sykemeldt med "kyssesyken" og er av legen frarådet å trene de kommende ukene til det har roet seg. Går man ned i vekt selv om man spiser brød og pasta? Jeg spiser brød/knekkebrød til frokost, kvelds og lunsj. Til middag spiser jeg kjøtt, kylling og fisk, for det meste uten pasta, men igår spiste jeg en frossenblanding som inneholdt pasta. Noen innspill, eventuelt nettsider der jeg kan lese meg opp på dette? På forhånd takk :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Ja, du kan fint spise brød og pasta og samtidig gå ned i vekt. I teorien kan du drikke masse cola og enda gå ned i vekt...alt handler om kalorinntak og forbruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Du kan gå ned i vekt på å kun spise softis. Poenget er at man må spise mindre enn man forbruker. Brød, knekkebrød og energirike karbohydratkilder generelt gir dårligere metthetsfølelse og det vil derfor være vanskeligere å oppnå et kaloriunderskudd uten å måtte telle kaloriene og gjerne gå sulten deler av dagen. Dette behøver ikke å bety å at du må kutte det helt, men ikke baser måltidene på kun brødmat. Når du er syk bør du ikke prøve å gå ned i vekt samtidig. Et energiunderskudd vil redusere immunsystemet ditt og når du ikke får trent vil du øke risikoen for å miste muskelmasse istedet for fett. Spis heller sunt og sørg for å bli frisk raskest mulig så kan du heller gå ned i vekt når du er blitt frisk igjen og kan trene. Thomas Edland 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Edland Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Takk for svar :-) Jeg føler meg enda lett og kanskje til og med føler at jeg går ned så noe riktig må jeg vel gjøre?? Så når alt kommer til alt så kommer det an på hvor mye man forbrenner i løpet av en dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 MEN - det vil sannsynligvis være lettere for deg å gå ned i vekt om du spiser mer proteinrikt, sunne fettsyrer, og mindre karbo disse ukene - rett og slett fordi det metter bedre. Merker hvertfall selv hvor mye mer kylling og fisk metter framfor brød.. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 prøv å spis mat som kroppen bruker best mulig. Pasta og brød med fullkorn ville jeg gått for. En lenger energikilde bla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Edland Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Kylling til alle måltider istedenfor brødmat? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Kylling til alle måltider istedenfor brødmat? Du kan godt spise brød i blant, men prøvd å begrense det. Men det mest optimale er å spise kylling og brokkoli i stedet for ris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Sukk, er det virkelig bare jeg som synes kylling og brokkoli er tusen ganger bedre enn brød? Hadde nok spist kylling og brokkoli på dødssengen jeg :whistling: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Edland Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Kristin Det er vel mer at jeg er ikke sikker på om hvor mye kylling jeg kan spise, er vel av den oppfatning at man skal kun ha ett varmt måltid i løpet av dagen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Kylling til alle måltider istedenfor brødmat? hehehe det blir kanskje kjedelig? Men generelt - mer rent kjøtt og fisk, mindre karbo =) Rett og slett fordi kroppen bruker mindre karbo når en er stillesittende. Men "bare" kylling er jo litt ekstremt igjen...? Kylling, svinekjøtt, roastbiff, laks, sei, torsk + grønnsaker/salat bær + kesam/ cottage cheese omelett med 1-2 egg + hvitter + fyll (ost, kjøtt, grønt) frukt: epler, melon o.l =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
02-snapper Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Kristin Det er vel mer at jeg er ikke sikker på om hvor mye kylling jeg kan spise, er vel av den oppfatning at man skal kun ha ett varmt måltid i løpet av dagen du kan spise kald kylling.........:cool: Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslove Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 ....er vel av den oppfatning at man skal kun ha ett varmt måltid i løpet av dagen Hvor har du fått dette fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missprotein Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 du kan trygt spise brød 1 gang til dagen, med kjempegod samvittighet, så lenge du sjekker brødskalaen og næringsinnholdet nøye, ikke kjøp ting med sukker/sirup/malt og minst mulig hvetemel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.