Gå til innhold

Går man ned i vekt selv om man spise brød??

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger innspill her.

Jeg er for tiden sykemeldt med "kyssesyken" og er av legen frarådet å trene de kommende ukene til det har roet seg.

Går man ned i vekt selv om man spiser brød og pasta?

Jeg spiser brød/knekkebrød til frokost, kvelds og lunsj.

Til middag spiser jeg kjøtt, kylling og fisk, for det meste uten pasta, men igår spiste jeg en frossenblanding som inneholdt pasta.

Noen innspill, eventuelt nettsider der jeg kan lese meg opp på dette?

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gå ned i vekt på å kun spise softis. Poenget er at man må spise mindre enn man forbruker.

Brød, knekkebrød og energirike karbohydratkilder generelt gir dårligere metthetsfølelse og det vil derfor være vanskeligere å oppnå et kaloriunderskudd uten å måtte telle kaloriene og gjerne gå sulten deler av dagen. Dette behøver ikke å bety å at du må kutte det helt, men ikke baser måltidene på kun brødmat.

Når du er syk bør du ikke prøve å gå ned i vekt samtidig. Et energiunderskudd vil redusere immunsystemet ditt og når du ikke får trent vil du øke risikoen for å miste muskelmasse istedet for fett. Spis heller sunt og sørg for å bli frisk raskest mulig så kan du heller gå ned i vekt når du er blitt frisk igjen og kan trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kylling til alle måltider istedenfor brødmat? :)

hehehe det blir kanskje kjedelig? Men generelt - mer rent kjøtt og fisk, mindre karbo =) Rett og slett fordi kroppen bruker mindre karbo når en er stillesittende. Men "bare" kylling er jo litt ekstremt igjen...?

Kylling, svinekjøtt, roastbiff, laks, sei, torsk + grønnsaker/salat

bær + kesam/ cottage cheese

omelett med 1-2 egg + hvitter + fyll (ost, kjøtt, grønt)

frukt: epler, melon o.l

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...