Gå til innhold

Det er sinnsykt å gi dette til en BABY!! =O


Ninian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvordan høres det ut at en skal ligge mellom 10-15% i proteininntak men kan ligge såpass høyt som 60% fra karbosaurus?

for folk flest holder tydelivis dette. Man vokser, gror og kroppen gjør det den skal for denne mengden. Begynner man deretter å trene hardt, bryte ned muskelvev osv så trenger jo kroppen mer enn dette for å restutuere seg.. Sier seg selv :)

Jeg ligger nok ikke mye mer enn 200-250g proteiner daglig, men har da klart å bygge noe muskelmasse på disse årene:) Mange ligger nok mye høyere ennhva de selv trenger og glemmer det at protiner også innholder like mye energi som karbs. Kutter man ikke litt av karbsen og samtidigøker proteinene vil det bare gå en vei. Fettlagrene øker, og man får nødevendigvis ikke noe mer muskelmasse.

Man må ha en balanse.

I mine ører blir det å si at man ligger ikke på seg av proteiner like dumt som å si at man aldri må trene til failure :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det holder for å unngå underernæring og opprettholde 'normal' funksjon. Et økt proteininntak har flere fordeler som ikke kun går på muskelbygging og restitusjon, men også kognitive funksjoner, metthetsfølelse og å beholde fettfri masse ved vektreduksjon.

Siden en av de større ernæringsmessige utfordringene i samfunnet nettopp er overvekt og tilknyttet problematikk vil det være en ide å utvide konteksten i forhold til anbefalingene noe.

Og jeg vil tippe det er det de tar i utgangspunkt. Ikke om man skal deffe for å miste minst mulig muskler, eller bygge muskler. Der kommer det inn noen helt andre forutsettninger:)

Men ja, fedme er nok samfunnsproblem nr 1 i dag. Det kan gjøre relativt enkelt. pri 1 og 2. Mer aktivitet, mindre mat, og bedre mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt måtte gi ungen brus, er det vel bedre å gi den "ren" brus som Cola, Solo etc med sukker. Hvem vet hva aspartan gjør med små barn?

Nå vet ikke jeg hvorfor du quotet mitt innlegg og skrev det du skrev over her, for jeg har da aldri gitt barna mine brus! Verken hun på 3 år eller han på 5 mnd.. (Joda, hun på 15 drikker brus:huh: )

Aspartam skal ikke gis til barn under 3 år nettopp fordi man vet for lite om det.

Ellers er jeg helt enig i det som kommer under her:

Hvorfor skal man gi ungen brus i det hele tatt? Hvis man absolutt har et behov for å gi barnet noe søtt å drikke, og på den måten venne barnet til at ting skal smake søtt, så kan man holde seg til fruktjus, som hvertfall inneholder noe fornuftig.

Dette irrasjonelle behovet for å gi barnet noe søtt handler bare om foreldrenes egne forvridde syn på at de da er "snille" mot barnet siden det får kose seg med noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye og for lite av alt tenker nå jeg...Noen barn trenger det ene mer enn det andre akkurat som vi voksne...det blir stort sett bra mennesker utav de som er vokst opp på matglass og grøt!

Bare de blir lært næringsvett og kosthold som skolebarn,tror det er der vi har den største utfordringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...