Gå til innhold

Flere nybegynnere her? :)

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt fersk innen trening, men vekttrening har jeg ikke mye erfaring med! :o

trente kampsport før og sykling før det igjen, men vekter er kjempe morsomt! Håper du kommer til å trives med det, det er en givende som gir deg motivasjon i resultatet på kroppen. Kjenner med igjen i mye av det du sier, men angående øvelsene så har jeg fått hjelp.

Hva er egentlig målet ditt med treningen?

og hva slags program følger du?

en gang til: håper du trives og lykke til! :D

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt fersk innen trening, men vekttrening har jeg ikke mye erfaring med! :o

trente kampsport før og sykling før det igjen, men vekter er kjempe morsomt! Håper du kommer til å trives med det, det er en givende som gir deg motivasjon i resultatet på kroppen. Kjenner med igjen i mye av det du sier, men angående øvelsene så har jeg fått hjelp.

Hva er egentlig målet ditt med treningen?

og hva slags program følger du?

en gang til: håper du trives og lykke til! :D

Hei! :) Det har skjedd endringer i livet mitt som gjør at jeg har mye mer fritid enn det jeg hadde før - og det gjorde meg utrolig rastløs. Så målet mitt var i utgangspunktet å få ut energien/rastløsheten... Men så ligger det jo et håp i bakhodet om å kanskje for første gang i mitt liv ha "den sommeren jeg ikke var flau over å vise meg i bikini". Jeg er slank - men dvask; så trenger helt klart en skikkelig oppstramming! :oops: Jeg har startet med nybegynnerprogrammet som er satt opp her inne - men sper på med litt ekstra i tillegg :)

Annonse

Hmm... er veldig usikker på hva jeg synes om Zumba.. Men har ikke prøvd det selv da - så er spent på hva du synes?? :confused:

Jeg var veldig positivt overrasket faktisk. Har aldri likt å bevege meg til musikk, men nå gleder jeg meg til hver time. Har holdt på et par uker :) Tar noen timer før man kommer inn i rytme og trinn da, men det gjør ikke noe. :D

jeg liker ikke zumba :) føler ikke jeg trener nok :) men hver sin smak!

hvilke styrkeøvelser tar dere da folkens? Jeg har fått et styrkeprogram av søsteren min som er veldig inni alt det her greiene ;)

Bein:

Beinpress

Utfall

Bryst:

Benkpress med manualer

Brystpress

Rygg:

Nedtrekk

Sittende roing.

Har gått på det i to uker, skal gå på det i 12 :) Merker allerede forskjell på styrken og begynner å se noen av musklene i armer og bein ;D

Jeg er også helt fersk.

Jeg begynte nå i januar med utholdenhet og litt styrketrening, men siste måneden nå har jeg gått beinhardt inn på styrketreningen for å bli stor og sterk! Eller stor er jeg, alt for stor, men det er stor av feil materiale... Jeg vil være stor av muskler. hehe, og de disser ikke når man går. Jeg har ikke mye peiling, men jeg passer på å følge med når gutta driver styrketrening, og så ser jeg hvordan de gjør det. I tillegg er jeg aktiv på Body Pump, for det er utrolig bra trening og man lærer en god del teknikk på viktige styrkeøvelser

Kjenner meg igjen i mye her! Er ganske fersk, har bare trent litt ustrukturert og enkelt tidligere. Er først nå jeg har våget meg inn på frivektsområdet på treningssenteret. Ganske usikker på teknikk og foreløpig litt utilpass, men etter hva jeg har skjønt så går det over etter hvert! Syntes det er moro og godt å være i aktivitet, føler meg veldig bra med meg selv! Hatt tatt et før-bilde, og tok et bilde en liten stund etterpå, og var først da jeg faktisk så at ting hadde skjedd. Så det anbefaler jeg alle å gjøre!

Hei!

Er også ferskis! Trener på senter fra før, og er overvektig, så jeg vil jo ned i vekt også.. Har ikke trent mye styrke, kun "grunnprogrammet" jeg fikk etter graviditeten. Noe utfall (med vekt), armhevinger, noe apparater og en mageøvese og no greier :p Skal på veiledningstime neste uke for å få han til å vise meg hvordan jeg skal trene styrke og få et program.. Har netopp begynt å klatre også, det er god trening, men blir ikke så ofte enda :)

Skummelt, redd for å drite meg ut jeg og. Tør ikke lage loggbok :)

Tar forresten også armhevninger på knærne, hehe!

Jeg er også helt fersk.

Jeg begynte nå i januar med utholdenhet og litt styrketrening, men siste måneden nå har jeg gått beinhardt inn på styrketreningen for å bli stor og sterk! Eller stor er jeg, alt for stor, men det er stor av feil materiale... Jeg vil være stor av muskler. hehe, og de disser ikke når man går. Jeg har ikke mye peiling, men jeg passer på å følge med når gutta driver styrketrening, og så ser jeg hvordan de gjør det. I tillegg er jeg aktiv på Body Pump, for det er utrolig bra trening og man lærer en god del teknikk på viktige styrkeøvelser

Åssen er bodypump timene? jeg har også lyst å prøve, men er litt redd for at jeg ikke skal få det til, eller holde ut en time... :whistling:

Annonse

De er beintøffe, Høyt tempo, har 800 repitisjoner totalt fordelt på flere muskler utover programmet, man blir varm, svett, sliten og lykkelig.

Og det fine med å være helt ny er at de viser deg, veileder deg, og tilgir deg for å ikke få det til med en gang.

Du starter også med ganske lite vekter og jobber deg oppover.

Man får også et greit førstemøte med herr viljestyrke :D

Ja, man er jo alle forskjellig på treningsfronten også :)

I starten brukte jeg det for å få inn litt teknikk og se hvilken øvelser som kunne være grei å bruke i styrkerommet også, men nå er jeg frelst.

Et stort krav er jo selvsagt at instruktøren er flink, og hun intruktøren jeg følger slavisk, er beintøff og godtar ikke BS, noe som er en instruktør etter mitt kaliber :)

Jeg har som sagt hovedfokus på løping, trener

Tempotrening

Distanse

4x4 eller spurter

pyramide

Styrketreningen har jeg foreløpig hjemme, har manualer og varierer treningen litt. Her en noe av det jeg gjør;

push ups med hevede ben

crunch

planke/planke med opptrekk

sideplanke

sumoknebøy med løft

baklengs utfall

liggende brystpress

tricepscurl

statisk knebøy med tricepscurl

Det verste jeg vet er å trene beina og mage, så de har sluppet unna til nå, men siden jeg begynner å se mye forandringer i overkroppen, som jeg trener veldig hardt, så innså jeg at tenna får bites sammen og bein og mage skal trenes like hardt og like ofte som resten.

Jeg er støl i hele kroppen, så skal bli krevende å trene nå snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...