Gå til innhold

Skeiv rygg


Veggen7

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg leser stadig om at markløft, knebøy, frontbøy, hangups osv er de beste øvelsene, men dette gjør meg skikkelig nedfor. Jeg har nemlig skeiv rygg, noe som gjør at disse øvelsene er helt utelukket for meg. Gjør jeg disse øvelsene får jeg smerter i ryggen og øvelsene tar mye mer på den ene siden av ryggen enn den andre. I denne kategorien kommer også 1beins markløft, strake markløft osv.

Jeg har til nå etter veiledning av en trener i Kristiansand kjørt en god del 1håndsøvelser. Dette funker veldig greit, men synes nå at dette tar litt mye tid og jeg føler jeg må trene masse for å få tatt hele kroppen sånn som jeg lett kunne gjort med 3 ganger i uka med baseløft. har noen noen gode tips til øvelser som kan hjelpe meg å bygge muskler men samtidig ikke setter for mye press nedover ryggsøylen?

Vil legge til at jeg tar gående utfall (også tips ifra trener i Kristiansand). Dette må vell være med å gi meg litt av denne "baseløft" effekten når jeg kjører tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått sjekket opp i hvorofr du har skeiv rygg?

Har ikke fått noe bekreftelse ifra kiropraktor, fysio eller massør. Mest trolig er det en feilbelastning da jeg hadde en jobb med mye løft i en alder da jeg vokste mye. Da gikk løftene alltid ifra at jeg løftet ting og roterte mot venstre og la tingene ifra meg. I tillegg begynte jeg å trene uten ide om hva jeg egentlig gjorde. Så gjorde nok roøvelser med høye skulder og mye fusk i teknikken. Dette har nok balet på seg til sånn det er i dag.

Skulle man ikke tro at kiropraktoren sa noe om det var en skeivhet i ryggsøylen man kunne trene vekk med riktige øvelser og god tålmodighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig :)

lamar-gant-scoliosis.jpg

Lamar gant, 5x egen kroppvekt i markløft. Rimelig alvorlig skoliose.

Wow! Sykt bilde. Om jeg kjører mark skriker den ene siden mens den andre ikke blir like god aktivert. Så føler det er feil å kjøre på med. I tillegg sa kiropraktoren at markløft var fy fy for meg. Igjen, utrolig kult bilde :p Viser absolutt at det er mulig, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kanskje dumt av meg å skrive dette innlegget. Er så mye om, men, hvis ig hva når det gjelder ryggen. Kiropraktoren og resten av gjengen har gitt uttrykk for at det er skoliose, men vinkelen vet jeg ikke. Tror ikke det er så utrolig stor vinkel, men er nok til at 2hånds øvelser som sittende roing, nedtrekk osv ikke tar likt på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...