Gå til innhold

Skriv et brev med treningsråd til deg selv som nybegynner


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Småen! Slutt å hør på de tullingene på trenings senteret ditt. Markløft og knebøy er ikke farlig hvis du utfører dem med riktig teknikk! Det er faktisk de øvelsene som bygger mest muskler! Det er 6 øvelser jeg vil du skal fokusere på så skal jeg love deg muskler og mer :) Øvelsene er som følger- Knebøy- Markløft- Militærpress- Benkpress- Chins- Dips. Disse er de viktigste øvelsene implementer dem i i trenings programet ditt eller slutt å tren! Pass på at du utfører de korrekt! Svelg egoet ditt og ansett en personlig trener som kan hjelpe deg med teknikken din! Og slutt med de halvtimes joggeturene dine før hver eneste økt. Ha heller 2-3 dager i uken hvor du trener høy intensitets kardio istedet for det tullet hvis du vil bygge muskler! En ting til. Få i deg i proteiner din gjøk! Banan bygger ikke muskler! Det gir deg drivstoff til å bygge muskler! Og spis mer en du gjør, et skolebrød er ikke et måltid for F***!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Det er ikke genetisk umulig for deg og gå opp i vekt og bygge mer muskelmasse! Spis mer, det du tror er masse er ikke nok.

2. Ta det rolig med tunge løft og hardtrening når du er skada, skadene blir bare langvarige og ødelegger mer enn hva de kunne gjort om du tar det rolig en periode.

3. Varier repetisjoner og treningsopsett hver 6-8 uke.

4. Dropp og trene kampsport 6-8 ganger i uka og begynn og tenk mer på bygging og restitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Brev til mitt usikre jeg som 15-16 åring

Slutt å mål deg opp i mot andre, og ikke jobb for å se ut som jentene i bladene, du vil våkne opp når du blir 20 år å skjønne at dette ikke er slik du skal se ut. Du skulle bare visst hva styrketrening,kondisjon og sunt kosthold vil gjøre med kroppen din.

Du hadde ikke trengt å kaste maten din, spise lite og til tider kaste opp det lille du spiste. Til syvende å sist så var du ikke så stor som du trodde, og du skulle ikke latt de slemme jentene på skolen få kommet inn på deg med sårende kommentarer, for du vil lære at de selv ikke hadde det så godt med seg selv. Du er du, og det kan ingen endre på. Det vil gå opp for deg at du er den du velger å være til hver tid.

Du trener håndball og er aktiv, og har kjøpt deg kort på gymmet. Du trener kondisjon veldig ofte, men glemmer å trene opp musklere med styrke. Du er redd for å bli stor og få synlige muskler, men kjære jenta mi.. Det er ikke slik det fungerer. Du trenger også styrketrening, det vil du skjønne om noen år. Slutt å frykte, start å lev.

Du trenger bare høre på deg selv, ikke hør på de som vil dytte deg ned i gjørma og forteller deg at du aldri kommer til å bli noe.

Kjære deg, du blir noe, du er noe og du kommer til å klare deg bra. Treningen vil gjøre deg sterkere og du fortjerner å ha det slikt. Du fortjener å ha en kropp som behandler helsen din bra, du må bare skjønne at du skal behandle kroppen bedre.

Og du, fortsett å husk at det er sunt kosthold, trening og viljestyrke som vil få deg til hvor du vil være.

Ikke slutt å tro på dine drømmer, de dør aldri ut. Kjære mitt usikre jeg, du har mye flott i vente. Du vet det bare ikke enda.

You are who you choose to be.

Ikke vær redd for at du ikke klarer løfte tunge vekter eller løpe fortere, det gjør du.

Du kommer til å elske markløft, beinpress og benkpress når du blir eldre. <3 Ha troen på deg selv.

post-2686-14440880846988_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kim!

Det går greit å onanere, du bruker ikke opp kroppens proteiner.

Knebøy er faktisk ganske kult! men ikke for intensive økter før du får dame besøk!

Ikke noe vits å drikke ren eggehvit og droppe plomma pga. kalorier, det er kalorier du trenger din tynnis!!

Dropp den jævla skuldreskvise øvelsen du ikke vet hva heter eller hva trener!

Ellers er du en jævla sexy kar, sees i speilet om noen år <3

Edit:

Glemte faktisk det viktigste.

Ei! ta en pause når du får vondt i hendene. 2.5år uten noe som helst trening er ikke kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse, Lasse-liten. ikke slutt å trene bare på grunn av hode-pinen. den blir mildere men forsvinner aldri helt. ikke enda vertfall. så verden stopper ikke opp, bare på grunn av at du har litt vondt.

Slutt med den røyken med en gang:stop: . du kommer til å angre som faan på at du starta.

og start å tren styrke gutt. spis mye rent kjøtt og grønnsaker. ikke gi opp bein treninga di. vet at du syntes det er dønn kjedelig med beintrening og det er jo over kropp som e tiingen. nå som 23åring er du sterkere i bryst og rygg enn knebøy. :banghead:

når du blir 18 så får du en del penger. slutt å bruk de på dolly pizza. :mad: ikke kjøp den asconan. kjøp noe bra. hør litt her å der. å skaff deg en utdanning. vet det er vannskelig å komm seg opp om morran. men det er bare å stå opp.. og legg deg i rett tia. ikke sitt langt ut på natta spille wow. bruk tida på andre ting enn å sitta forran pcen. start på TFG, tren aktivt det er det du vill.

så i bunn og grunn. slutt å røyk. det er ikke tøft.

begynn å tren aktivt å spise rett mat.

skaff deg utdanning. og ikke sløs bort pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg egentlig nybegynner, men jeg kan skrive til meg selv for alle de gangene jeg har mislyktes da jeg har prøvd å slanke meg tidligere.

- Ikke vær for ekstrem i starten. Du blir bare lei. Finn noe du kan leve med over tid.

- Livet skal være en glede, ikke en lidelse. Ikke push deg så hardt at du føler deg fullstendig ødelagt.

- Å gå ned i vekt tar tid. Ikke stress, du har hele livet foran deg.

- Ikke gi opp fordi du har spist noe usunt. Keep going. Du trenger ikke å fråtse resten av dagen, bare fordi du spiste et kakestykke etter lunsj.

- Ikke finn på unnskyldninger, uansett hva. Det er alltid vanskelig i begynnelsen. Alltid. Det blir lettere når du har holdt på en stund.

- Se framover. Tenk på hvor fornøyd du vil bli.

- Ikke sett livet på vent fordi du slanker deg. Ikke depp fordi du veier for mye. Hver dag er en dag nærmere målet.

- Ikke sammenlikne deg selv med andre, hverken på treningssenteret eller skolen. Du kan aldri bli noen andre enn deg selv. Gjør deg selv til den beste utgaven av deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, yngre meg!

Kutt ut sjokoladen og kakene. Kom deg på trening og spis som et fornuftig, voksent menneske!

når du først har blitt feit er det mye vanskeligere å få seg sunne vaner og å beholde de vanene. Å holde seg sunn er lettere enn å bli sunn etter å ha blitt slapp, muskelløs og feit.

Og om mange år kommer du til å se på bilder av deg selv og finne ut at du ikke er så feit som du trodde du var den gangen.

Kjøp korte skjørt og trange topper nå som du passer til det. Da kommer du kanskje til å gidde å vedlikeholde det.

Hilsen bolla piggsvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Du, all den cardioen og uendelige timene på mølla og ute i skog og mark ga ikke så mye resultater gjorde det? Jeg kan love deg at hvis du kommer deg inn i styrkeavdelingen og løfter TUNG og spiser MASSE mat, kommer ting til å skje. Og slutt å vær så sinnsykt utålmodig. Ting detter ikke ned i fanget på deg, og høres det for godt ut til å være sant, er det som regel det. Man må jobbe for det man vil, og det vil ta myyye tid, dedikasjon, struktur, planlegging, tårer, svette og ikke minst en stor dose TÅLMODIGHET. Så slutt å gi opp. Slutt å tro at andre er bedre enn deg fordi du ikke klarer alt på første forsøkt. La ting synke inn, ta en ting av gangen og tenk heller på det positive istedet for å lete etter det negative. Ikke ta de kjappe løsningene, de forsvinner like lett som det kom. Det som er verdt å kjempe for her i livet, er det ingen andre enn DU som kan skaffe deg og gjøre noe med. Så gjør det du elsker, jeg vet du elsker det, vi livet ditt til å gjøre det DU vil og slutt å følge alle andres drømmer. Du er bedre enn det.

I dag er du en langt bedre verson av deg selv enn du noen gang har vært. Det har vært et blodslit til tider, for du har hatt noen tøffe år bak deg, men det har bare gjort deg sterkere. Se på alt du har oppnådd. Give yourself some credit, woman.

Dette klarer du. Jeg har tro på deg. Hvorfor? Fordi jeg allerede har gjort det og jeg vet hvor utrolig godt du har det når du gjør det hjertet ditt forteller deg. Always follow your heart. Og drit nå lang fuglebæsj i hva andre mener da. Herregud, skal du la de bestemme over livet ditt? Du lever livet ditt for DEG, ikke for mammaen din, kjæresten din eller venninna di. Det er DU som har ansvar for ditt liv, du, og ingen andre.

Du kan bare bære to personer, men inspirere 1000. Så gå ut og gjør det du er ment to do. Inspire some people.

Du er flott, du har klart ting du aldri kunne drømt om, du løfter mer enn noen av gutta på senteret og elsker det :D og mange mange mange mange mange andre ting. Jeg kunne skrevet mye mer om det, men jeg gir meg der. Vi kan snakkes ved en senere anledning. Nå skal jeg nemlig legge planer for en ny uke og være den awesomme personen jeg kan være :)

Sincerely,

The LEANMachine,

inspirator, coach og veileder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...