Gå til innhold

Kva "må" ein ha av utstyr?


Bondejenta

Anbefalte innlegg

Hei! Eg er ny her inne, og vil gjerne ha litt tips og råd:)

Har tenkt å begynne litt meir seriøst med styrketrening(har tidlegare, ikkje på lenge, holdt på med enkel styrke uten vekter, for å forhindre forfall. No vil eg bli sterkare), og lurer på kva ein bør ha av utstyr?

Skal til å lage eit "treningsrom" er plana, då det er langt å reise til næraste treningssenter(så det blir skjeldan tid til det). Så heimetrening er i praksis einaste mulegheita (serleg første tida).

Einaste "treningsutstyret" eg har per i dag er ein rockering og hoppetau:P

(har ein sånn kuffert med vekter, men den har eg lånt vekk på ubestemt tid...).

Så då er det berre å kome med anbefalingar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å trene ordentlig styrketrening, så kommer du langt med en ordentlig stang, x antall kg i vektskiver, samt en benk og ett knebøystativ :)

Så bra:) Jo mindre ein treng(i starten), jo bedre;)

Men, sidan eg er heilt grøn på dette feltet, kunne du funne eksempel på dette utstyret, som kan vere verdt å kjøpe? (f.eks. på xxl.no) Det er jo så mykje å velge i, og eg vil helst styre unna ubrukelege ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan komme langt med bare manualer også, og nok med vekt å ha på dem. Gulvpress m manualer, ettbeinsøvelser med manualer, osv. Men med en benk og knebøystativ, og lang stang, har man flere muligheter (og jeg synes det er morsomere...).

Jeg har knebøystativ fra sportsmaster.no (Pivot 415) (fordel med sikkerhetspigger når du skal trene alene, har ikke dødsangst for å ta benkpress uten spotter <ahttp://forum.fitnessbloggen.no/uploads/emoticons/default_stickouttongue.png' alt=':p'>) , flatbenk fra aktiv fritid, chinning bar, stang, manualer, vektskiver og matter fra xxl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har knebøystativ fra sportsmaster.no (Pivot 415) (fordel med sikkerhetspigger når du skal trene alene, har ikke dødsangst for å ta benkpress uten spotter <ahttp://forum.fitnessbloggen.no/uploads/emoticons/default_stickouttongue.png' alt=':p'>) , flatbenk fra aktiv fritid, chinning bar, stang, manualer, vektskiver og matter fra xxl.

Hei! Den chinning baren fra xxl, er det en slik som kan festes uten skuer (som i http://www.youtube.com/watch?v=HhgqVyB7lxYvideoen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt, ingen skruer trengs. Man bare hekter den på oppsiden av dørkarmen. Du må beregne litt plass på hver side av karmen, siden den stikker en del utenfor karmen. I tillegg må du enten ha en litt "tykk" vegg døren er festet i, eller gjøre som jeg måtte: tape klosser på innsiden av karmen der stangen hviler, slik at karmen blir litt tykkere der og du får klemt saken på plass ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...