Gå til innhold

Sekvenser med tabata - styrke


Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Tabata begynner å bli utbredt blant en del her. Jeg har prøvd med tabata på mølla, sykkel og romaskin, men jeg vet en del har slike sekvenser for styrke for å ha en tung og effektiv avslutning på økta.

Er det noen som har noen ideer til hvordan en slik sekvens kunne hvert? Ideer til øvelser som burde vært med og kanskje noen som har noen slike lignende? Tenker på det slik at det skal bli såpass effektivt at det blir en form for kondisjonstrening, da jeg ikke er så glad i andre former for kondisjon - og hey, styrke overgår alt :) Har naturligvis lest fitnessbloggens artikkel om temaet, men lurer på om noen her har noen gode forslag!

Fant ingen andre tråder om akkurat dette, men om de gjør det, si gjerne ifra :)

Edit: Jeg mener selvfølgelig ikke at jeg skal trene i kun 4 minutter, men etter typisk tabatastil - 20sek på, 10av. Og deretter gjenta dette åtte ganger, men dette vil da kun være for en øvelse. Jeg skal naturligvis ha mer enn det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale deg å kjøre tabatasekvens på slutten av økten siden du skal gi alt du har, rett og slett gi jernet.(Når du er ferdig skal du være helt kjørt).

Øvelseutvalget er ganske stort. Du kan egentlig velge hvilke øvelser du vil men jeg anbefaler å velge øvelser du har kontroll på eller øvelser som er mindre teknisk vanskelige.

Eks på øvelser jeg har brukt:

Pushups

Burpees

Kettlebell swings

Thrusters

Pallof press med rotasjon mellom skuldre

Pallof press statisk hold

Utfall

Bulgarsk utfall

Bøy med kroppsvekt

Alternerende splitjumps

Mountain climbers

Goblet squat

Jumping Jacks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...