Gå til innhold

3måneders-blåen!


Knugen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg trent i ca tre måneder og tror jeg har møtt en vegg av noe slag. Motivasjonen er på bånn og fremgangen er ikke slik jeg håpet på.

Har stridd meg gjennom et kosthold basert på protein og lite karber. Stort sett vært småsulten og susete i hodet hele tiden. Har brukt diett.no og ligget på ca 1600 kalorier pr dag. Gått ned ca 1 sur kg på en mnd og merker ikke særlig forskjell på kroppen ellers heller.

Litt sterkere har jeg blitt, men synes det har kostet vel mye og smaket litt for lite. Tanken på at jeg skal fortsette med dette resten av livet og ha nesten ingen fremgang er ikke noe hyggelig.

Noen oppmuntrende ord?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1600kcal er kanskje litt lite ? og kanskje lav-carb diett gjør at du er småsulten og susete.

vil anbefale kanskje å spise litt mer, hiv i deg et godt måltid og ikke heng deg opp i kcal alt for mye, spis sunt og trent HARDT, så kommer det seg nok :)

andre med mer kunnskap kan nok hjelpe mer enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trent i ca tre måneder og tror jeg har møtt en vegg av noe slag. Motivasjonen er på bånn og fremgangen er ikke slik jeg håpet på.

Har stridd meg gjennom et kosthold basert på protein og lite karber. Stort sett vært småsulten og susete i hodet hele tiden. Har brukt diett.no og ligget på ca 1600 kalorier pr dag. Gått ned ca 1 sur kg på en mnd og merker ikke særlig forskjell på kroppen ellers heller.

Litt sterkere har jeg blitt, men synes det har kostet vel mye og smaket litt for lite. Tanken på at jeg skal fortsette med dette resten av livet og ha nesten ingen fremgang er ikke noe hyggelig.

Noen oppmuntrende ord?:(

Kanskje kroppen din trives litt bedre på mer karbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg trent i ca tre måneder og tror jeg har møtt en vegg av noe slag. Motivasjonen er på bånn og fremgangen er ikke slik jeg håpet på.

Har stridd meg gjennom et kosthold basert på protein og lite karber. Stort sett vært småsulten og susete i hodet hele tiden. Har brukt diett.no og ligget på ca 1600 kalorier pr dag. Gått ned ca 1 sur kg på en mnd og merker ikke særlig forskjell på kroppen ellers heller.

Litt sterkere har jeg blitt, men synes det har kostet vel mye og smaket litt for lite. Tanken på at jeg skal fortsette med dette resten av livet og ha nesten ingen fremgang er ikke noe hyggelig.

Noen oppmuntrende ord?:(

Protein, lite karber og ...lite fett? Mye trening og lite mat? Mye forsakelser?

Nei man får ikke noe fremgang av å spise for lite mat. Kroppen er også ett vesen som greier å justerere seg etter det den får. Tren mindre, spesielt kardio, og spis litt mer, slapp av og gjør noe du liker, og ikke minst - gi deg selv ett måltid du VIL ha, ikke hva som er bra for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord og støtte! Fikk trent i går og er passe støl i dag.

Tror nok ikke jeg trener for mye, verken styrke eller kadio. Problemet ligger nok i feil sammensetning i kostholdet. Og jeg blir veldig stresset fordi jeg er usikker på om de øvelsene jeg gjør er "nok". Er det tungt nok, er teknikken riktig, går verden under dersom jeg ikke får gjort markløft/knebøy/benkpress?

Jeg liker de øvelsene altså, men får meg bare ikke til å gjøre det når det er mye folk i frivektsområdet. Pysa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord og støtte! Fikk trent i går og er passe støl i dag.

Tror nok ikke jeg trener for mye, verken styrke eller kadio. Problemet ligger nok i feil sammensetning i kostholdet. Og jeg blir veldig stresset fordi jeg er usikker på om de øvelsene jeg gjør er "nok". Er det tungt nok, er teknikken riktig, går verden under dersom jeg ikke får gjort markløft/knebøy/benkpress?

Jeg liker de øvelsene altså, men får meg bare ikke til å gjøre det når det er mye folk i frivektsområdet. Pysa!!!

1. Stress=vektstagnasjon

Hva du tror om kardio og hva som er fakta tilfellet om for mye kardio kan være to forskjellige ting. Å gå tur, sykle til og fra jobb, rusle på mølla etc er OGSÅ kardio, og dersom du går mye "utenom treningssenteret" så burde du kutte ned på kardio på treningssentret en periode. 1-2 kardioøkter i uka holder i massevis. Trener du for mye kardio kan du nemlig svekke komponenter i stoffskiftet ditt som gjør at du får mindre forbrent. Å kutte delvis eller aller helst helt ned på kardio en periode når du ikke går ned på lite mat og mye trening er faktisk ett råd herfra. Du burde forøvrig lese hele den artikkelen :)

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

Sitat:

"kutt helt ned på kardiomengden, maks 20-30min rolig-moderat intensitet 3-4 dager i uka. Gå- og sykkeltur til og fra jobb teller også med, så om du har mye av denne typen aktivitet blir det kun snakk om 2 dager kardio i uka der øvre pulsgrense skal være 140, eller snakketempo hvis du ikke bruker pulsklokke."

Verden er ikke universal og man behøver strengt tatt ikke å gjøre tretusenogørten sett knebøy, mark og benk hver økt. Og man bør slettes ikke trene seg til utmattelse hver økt. Derfor heter det 1-3 moderate økter og 1-3 tunge økter pr uke. Det går nok helt bra om du velger å trene isolasjon og være baseløftløs en trening eller to skal du se. Det er bare det at nybegynnere (og med det mener man ofte folk som har trent styrke 1 år +/-) har ett veldig stort utbytte av baseløft. Dessuten er det effektivt å bruke store øvelser og trene hele kroppen istede for ørten øvelser på skuldre, ørten på øvre del av rygg og øten øvelser på nedre del av rygg. Teknikken er også en del viktigere enn hvor mye du har på vekta.

Personlig pleier jeg å kjøre helt vektløse knebøy 1 eller 2 ganger i uka. Finpusser teknikken og sørger for å få aktivert kroppen på riktig måte sånn at jeg kan løfte tungt og bra også senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykler til og fra toget og går et stykke fra toget og bort til jobben. Det involverer to bratte bakker (som nå nesten ikke er en utfordring lenger). Kan roe meg noe ned i forhold til kardioen da. Og prøve å tøffe meg opp til å ta baseøvelser selv om det er andre folk i lokalet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...