Gå til innhold

teknikktips eller alternativ til pendlay roing?


MatsEinar

Anbefalte innlegg

Jeg startet denne uken på programmet som FHM-redaktøren gjennomførte.

Etter markløft går jeg over til pendlay-roing - en øvelse jeg ikke føler jeg får til i det hele tatt. Problemet er at når jeg kommer til rep nr 6-7 merker jeg det mer og mer i triceps..

Har dere noen teknikktips, eller eventuelt noen alternative øvelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fikk tatt et klipp her.. kjører med lette vekter, slik at jeg får terpet teknikk først..

En ting jeg fikk rettet opp nå fra sist gang var å ikke stå med strake føtter... Det gjorde jeg sist, men fikk rettet opp dette etter å ha studert instruksjonsvideoen bedre.. må også å legge til at jeg nå ikke kjente noen verdens ting i triceps (vet ikke hvor det kom fra forrige gang)

Men hvordan ser dette ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pendlay og hans folk på California Strength bruker olysko på roing, så er nok ikke noe i veien med sko. Joggesko derimot bør bannlyses fra all løfting :)

En ting i artikkelen til Mehdi (stronglifts), han skriver at man skal bruke samme grepbredde som i benken. Det er ikke det samme som Pendlay sier. Har selv kjørt med benk-bredde (lillefingerne rett innenfor power-ringene) i over et halvt år, men har kjørt med smalere i det siste (litt bredere enn det jeg bruker i markløft), og synes sistnevnte er best. Løfter både tyngre og det føles mye mer naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...