Jump to content

MatsEinar

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About MatsEinar

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 10/02/1988

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tror ikke det har vært mangel på karbohydrater.. men kanskje ikke helt den riktige typen Har hatt en del svimmelhet, men det er hodepinen som er værst. Men kostholdet har som sagt vært ganske ustrukturert - så håper det ordner seg nå
  2. supert! takker for flott svar Har slitt en del med trøtthet/liten energi + hodepine en stund nå også.. håper at et bedre kosthold skal gjøre underverker Hvor bør jeg legge meg sånn ca på antall kcal pr dag for å oppnå vektnedgang - samtidig som en ikke mister energi/overskudd til trening osv? Noen tips til digg tilbehør til kylling/karbonadedeig/fet fisk/hvit fisk? Trenger input for å få igang kreativiteten, og den rette tankegangen
  3. Er en gutt på 25, (ca 177cm og 87 kg) som nå innser at jeg må be andre om hjelp når det kommer til kosthold. Jeg leser og leser på diverse sider, men klarer ikke å "knekke" koden. Har hatt en lengre treningspause for å finne tilbake til riktig motivasjon, og har denne uken startet opp igjen - lagt opp til 3 styrkeøkter per uke. (knebøy, benkpress, markløft, arnoldpress, nedtrekk foran, bicepscurl, tricepspress + mageøvelser) Har fotballtrening et par ganger i uka + at jeg går turer med hunden min hver dag. Jeg har alltid vært ganske aktiv, men jeg har MYE å gå på når det kommer til kostholdet. Jobber for tiden på dagtid + 13 timers vakter hver 4.helg. Er ikke særlig kresen i matveien - spiser det meste av fisk, kylling, svinekjøtt, karbonadedeig, grønnsaker ++++. Hvordan bør jeg legge opp kostholdet til målet mitt som er å gå ned i vekt (vektmål på 70-75 kg) og få ned fettprosent? All hjelp er god hjelp!
  4. Hei.. Har over en lengre periode nå kjørt RYP sitt grunnprogram x2, og en 6-ukers periode med ekstrem muskelvekst.. følte jeg ble veldig tung og seig mot slutten av dette programmet, og ønsker nå å skifte litt retning.. Spiller både fotball og håndball, så hurtighet/eksplosivitet/spenst er viktige emner i et evt nytt program.. Jeg har hørt mye positivt angående ulike split-program, men jeg har ikke nok kunnskap selv til å sette opp et slikt program. Kort fortalt, jeg ønsker et program der jeg kan utvikle helkropps-styrke, uten å bli FOR seig da det vil gå ut over mine prestasjoner på fotball- og håndballbanen... Jeg har mulighet til å trene styrke ca 3-4 ganger i uka.. Spør dersom annen informasjon er ønskelig! : )
  5. Ja det går ganske fint, men det er jo en årsak til at jeg nå endelig tar steget og spør om hjelp her inne.. Det er dager jeg kommer hjem fra jobb og bare sovner på sofaen.. så jeg forstår jo at kroppen har sendt signaler en stund om at her må det mer strukturert og næringsrik matinntak til! Som sagt ovenfor så har jeg nå mistet litt motivasjonen i styrketreningen, men følger i utgangspunktet RYP sitt "maksimal muskelvekst" program, som går over 3 dager i uka.. Dog hender det at det blir en fjerde økt også, men det kommer an på hvordan aktivitetsnivået er ellers i uka.. Nå er jo fotballsesongen over, mens håndballsesongen er igang for fullt.. Aktivitetsnivået vil vel derfor være nogenlunde det samme i antall timer iløpet av uka.. Når det kommer til kostholdet er jeg egentlig svært åpen for det meste.. Spiser "alltid" frokost (hender det blir travelt om morgenen), og da går det som regel i brødskiver med div pålegg.. Lunsj er et måltid jeg må innta på jobb, og kan til tider bli veldig impulsivt.. Kan bli boller og sjokomelk, kan være skyr m/musli og frukt.. Til middag bruker jeg fisk, kylling, strimlet svinekjøtt, wokgrønnsaker, div supper, og så hender det selvsagt at jeg skeier ut i travle tider med frossenpizza og annen "fastfood".. Kveldsmat består igjen som regel av brødskiver med div pålegg.. Alt i alt vil nok det beste for meg være flere små måltider, da jeg som regel er på farten og ikke alltid har tid til å lage meg det gode næringsrike måltidet.. Trener som sagt en hel del på egen hånd, men er også fotballtrener, så det går noen timer der også iløpet av uka.. Vet ikke helt hva mer jeg skal si.. Men kort sagt vil det beste for meg (tror jeg) være et godt strukturert kosthold delt opp i flere små måltider.. Har også en del proteinpulver av typen starnutrition - whey 80 stående, men det blir ikke brukt nå da jeg har fått så mange ulike råd og tips om hvordan jeg skal/ikke skal bruke det...
  6. Hei! Jeg er en gutt på 24 år, som nå har forstått at jeg kanskje skal spørre om litt hjelp når det kommer til det å sette opp og strukturere et godt kosthold ;P Jeg er 177cm høy og veier 80,5 kg.. Jeg er ganske aktiv og en normal uke består av en 8-9 treningsøkter (Fotballtreninger, fotballkamp, håndballtreninger, håndballkamp, volleyballtrening, styrketrening) Har den siste tiden mistet litt motivasjon i styrketreningen, men har til gjengjeld meldt meg inn i TRX gruppe på treningsstudioet en gang i uken. Jeg jobber som vernepleier i skolen, noe som betyr arbeidstid fra 8-16/17, noe som igjen betyr at jeg er avhengig av et par måltider i arbeidstiden.. Disse måltidene har jo da lett for å bli rask mat som f.eks en pakke boller og en sjokomelk osv osv... Dog hender det at jeg slår til med en skyr m/musli + frukt.. Grunnen til at jeg nå søker etter hjelp, er at jeg rett og slett merker at jeg ikke har overskudd og/eller kunnskap nok til å strukturere kostholdet mitt nå når hverdagen er så hektisk som den er. Mitt mål er å redusere fettprosent, samt bygge mer muskler (ikke type bodyfitness), men enkelt og greit en veltrent kropp.. Håper på masse svar og gode tips! Alt taes imot med stor takknemmelighet! Spør selvsagt om det er noen annen informasjon som kan være av interesse!
  7. fikk tatt et klipp her.. kjører med lette vekter, slik at jeg får terpet teknikk først.. En ting jeg fikk rettet opp nå fra sist gang var å ikke stå med strake føtter... Det gjorde jeg sist, men fikk rettet opp dette etter å ha studert instruksjonsvideoen bedre.. må også å legge til at jeg nå ikke kjente noen verdens ting i triceps (vet ikke hvor det kom fra forrige gang) Men hvordan ser dette ut?
  8. nei jeg forstår det heller ikke... men skal forsøke å få tatt video på neste treningsøkt!
  9. Jeg startet denne uken på programmet som FHM-redaktøren gjennomførte. Etter markløft går jeg over til pendlay-roing - en øvelse jeg ikke føler jeg får til i det hele tatt. Problemet er at når jeg kommer til rep nr 6-7 merker jeg det mer og mer i triceps.. Har dere noen teknikktips, eller eventuelt noen alternative øvelser?
×
×
  • Create New...