Gå til innhold

kalorier forbrent ved tredemøllegange?!


Anbefalte innlegg

Tusen takk for et informativt og god svar både i forhold til væskemengde i kroppen og til trening. Grunnen til at jeg har lagt vekt på mye kondisjonstrening er at jeg bygger muskler fort (eksplosiv type) og føler at jeg "vokser" for mye. Da jeg vil bli mindre i størrelse og vekt følte jeg at styrke nærmest ble demotiverende i fot stor mengde. Men jeg ser etter jeg har lest en del her at det nærmest er "umulig" å bygge masse/muskler/volum ved kaloriunderskudd og at det kun vil ha en vedlikeholdende effekt, så sånn sett er det kanskje ingen risiko for for mye volum/muskelvekst ved styrke nå uansett? Jeg skal endre kondisjonsprogrammet og "roe" ned mengdene. ;) Takk for hjelpen!

Med tanke på at du er jente, og fra naturens side ikke er så voldsomt godt utstyrt med testosteron, så tror jeg nok dette med at du bygger muskler fort er mer psykisk enn fysisk. Spesielt når du driver å går ned i vekt vil ikke dette være tilfelle. Om du går ned i cm men vekten er den samme, er det et godt tegn på at du mister fett, så følg med med målebåndet også.

Er vektnedgangen et mål i seg selv, eller er det hvordan du ser ut som har noe å si? Husk at vekten bare er et tall, og ikke burde ha noen innvirkning på hvordan du føler deg. Se heller i speilet for å sjekke fremgang, og ta gjerne noen før-etter-bilder så du har noe å sammenligne med. Det er ikke så lett å se fremgangen i speilet fra dag til dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for et informativt og god svar både i forhold til væskemengde i kroppen og til trening. Grunnen til at jeg har lagt vekt på mye kondisjonstrening er at jeg bygger muskler fort (eksplosiv type) og føler at jeg "vokser" for mye. Da jeg vil bli mindre i størrelse og vekt følte jeg at styrke nærmest ble demotiverende i fot stor mengde. Men jeg ser etter jeg har lest en del her at det nærmest er "umulig" å bygge masse/muskler/volum ved kaloriunderskudd og at det kun vil ha en vedlikeholdende effekt, så sånn sett er det kanskje ingen risiko for for mye volum/muskelvekst ved styrke nå uansett? Jeg skal endre kondisjonsprogrammet og "roe" ned mengdene. ;) Takk for hjelpen!

At du, som jente, og uten kunstige veksthormoner, er bekymret for å øke for raskt i muskelvolum, selv med et betydelig energiunderskudd, er en bekymring som mangler enhver forankring i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag igjen og vekten viste - 1 kg. Skjønner nå at det er væske begge veier, for kaloriene ligger stabilt. Må nok frem med målebåndet i stedet ja! Hvis dere måler, hvordan vet dere hvordan dere får målt på samme sted hver gang? Feks midjen, hoftene osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...