Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en kvalifisert teknikksjekk i markløft, og ble anbefalt smalere beinstilling da jeg muligens kommer litt for langt framover med overkroppen i starten av løftet. Med smalere beinstilling er det lettere å legge trykket på hælene fikk jeg høre. Jeg står til vanlig med ganske bred beinstilling, og ble nå anbefalt å å stå mer nøytralt om dere skjønner. Er det noen som har liknende erfaringer? Jeg har tidligere lært at man skal stå i en posisjon med bena hvor det føles naturlig å hoppe og for meg innebærer dette å stå ganske bredbeint:)

Fortsetter under...

Skrevet

hopp opp og se hvordan du lander er tommelfingerregelen ja. Men at det skal hjelpe å stå smalere for å legge trykket på hælene vet jeg ikke. Hva med SUMO markløft? Går helt fint å legge trykket på hælene der. Hvis du ikke klarer å komme i riktig utgangsposisjon, er problemet sannsynligvis bevegelighet. Prøv enten SUMO eller å løfte fra blokker og se om det hjelper.

Skrevet

Personlig liker jeg å stå ganske smalt og peke tærne litt utover. Da får jeg bedre aktivering av glutes og henter 5-10 kg ekstra :)

Skrevet

Det kan være mange grunner til at du tipper forover. Kanskje du må starte med hofta lenger ned, jobbe mer med oppspenning. Det kan være du er sterkere i bakside lår enn forside lår noe som fører til at du retter ut i kneleddet først og så tar den sterkere hamstring over. Det kan være så mange grunner til dette. Vanskelig å se uten video men generelt går det ofte på oppspenning.

Har du lang overkropp i forhold til underkropp eller korte armer kan sumo mark være mer hensiktsmessig enn konvensjonell mark for deg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...