Gå til innhold

Hva i pokkerivold gjør jeg videre?


Megapixel

Anbefalte innlegg

Heisann kjaker og kjakinner!

Er en gutt på 17, trent lenge nå, og er en skikkelig hard-gainer. Har gått opp en del i både muskler og fett, og lurer på hva jeg skal gjøre videre. Vil gjerne bli så definert som mulig til sommeren, og skriver derfor ned hvordan jeg trener og hva jeg spiser.

Trening:

2split med Rygg-Bryst-Skuldre en dag, og ben + armer en dag

ALT er supersetet

Dag 1

Benkpress 8-12x3

Roing med stang 8-12x3

Skråbenk manualer 8-12x2

Chins 8-12x2

Skulderpress 8-12x3

Hakedrag 8-12x3

Sidehev 8-12x2

Shrugs 8-12x2

Dag 2

Knebøy 8-12x3

Strakmark 8-12x3

Utfall 8-12x2

Lårcurl 8-12x2

Bicepscurl 8-12x2

Tricepspress 8-12x2

Dips maksx2

hangups maksx2

Grunnen til 2-splitten er at jeg noen uker kan trene 5-6 dager, og andre uker kun 2-3 ganger grunnet en ekstrajobb på kvelden.

Det jeg spiser i løpet av en dag er:

Frokost:

100% Whey Gold Standard

2 brødskiver

Lunsj:

Mutant Mass gainer

Kylling og ris

Etter trening:

Mutant mass gainer

Kylling og ris

Middag:

Det som er til middag, som regel sunt, hele familien trener.

Kveldsmat:

100% Whey Gold Standard

Et par kokte egg eller liknende.

Dette er det jeg spiser i løpet av en vanlig dag.

Og til slutt legger jeg ved et par bilder, og derfor jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Skal jeg kjøre på med gainer fortsatt, og prøve å bygge videre (har også lagt på meg en del fett) eller er det på tide å begynne å deffe litt rolig med å kutte ut gaineren og bytte ut halvparten av risen med brokkoli samt en boks OxyElite?

2v9t18l.jpg

Dette er når jeg ikke strammer.

llcvp.jpg

Dette er NÅR jeg strammer.

Derfor jeg lurer på: Hvis jeg prøver å deffe, hva tror dere? Er så mange meninger på internettet at jeg tenkte det var like greit å opprette en tråd her!

Takk for all hjelp!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havregryn er gode greier;) 8,9kr for en pakke på bunnpris også! Eta masse :)

Husk en viktig ting :) Ting tar tid, tar mange år og bygge en sterk og sunn kropp. Syns det er flott at du starter så tidlig. Vær nøye med å holde å ha god holdning og fleksibilitet, ikke minst teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men også med Kardio, ser de aller fleste har det med i programmene sine, jeg har prøvd å utelate ettersom jeg allerede sliter med å gå opp, er det i utgangspunktet dumt?

En eller to porsjoner havregryn og så har du eliminert den kardioen, så ville ikke tenkt på det. Kardio er bare sunt og ville anbefalt å fortsette med det. Men trenger ikke overdrive

Lite raskt tips mtp havregryn er å ta feks 50gram i shaken ;) Bånn det ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo det Jane sier, plott det du spiser inn i www.diett.no feks så ser du mange kcal, prot,fett,karb du ligger på. Trenger ikke plotte inn hver dag men da har du en pekepinne om du må spise mer, og hvor mye mer. VELDIG lett å tro at man eter nok/mye men faktisk får i seg en del mindre kcal enn man burde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjøper First Price kyllingfilet, grei å ta opp liksom, skulle gjerne spist mer, men spiser allerede 8kg i måneden ca, og det er 600kr der, + at jeg går jo på videregående + ekstrajobb, så er ganske begrenset hvor mye jeg kan lage/spise/betale for! Skulle GJERNE hatt en fast kostholdsplan, søstra mi har det, og foreldrene mine betaler merkelig nok for henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjøper First Price kyllingfilet, grei å ta opp liksom, skulle gjerne spist mer, men spiser allerede 8kg i måneden ca, og det er 600kr der, + at jeg går jo på videregående + ekstrajobb, så er ganske begrenset hvor mye jeg kan lage/spise/betale for! Skulle GJERNE hatt en fast kostholdsplan, søstra mi har det, og foreldrene mine betaler merkelig nok for henne

Bare prøv å plott inn på feks www.diett.no et par dager for å se hvor mye du spiser.

Du kan lett lage hjemmelaga gainer av:

Helmelk

Havregryn

Frukt

Olje

Bakepro e.l

Du kommer fort opp i 1000 kcal med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, takk for tips VegarL! Gjorde det nå, og havnet på ville 2400 kalorier....... Jeg var overbevist om at jeg spiste 3-4000... så jeg tror du hadde rett der, VegarL!

Jeg liker H-Melk ja!

Er det noen som har noen tips til hvor jeg kan finne en enkel kostholdsplan? Dette er noe jeg virkelig liker å drive med, og dersom jeg har mulighet til å følge en skikkelig plan gjør jeg mer enn gjerne det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kosten allerede har blitt diskutert her kan jeg si litt om hvilken trening jeg ville gått for hadde jeg vært deg. For tynne personer (ectomorphs) vil en 3 dagers fullkroppsplitt være gunstig. Fokuset bør være på tunge baseøvelser, og kanskje supplere med isolasjons/rehabarbeid på problemområder. Trener du hele kroppen man-ons-fre, får du masse hvile noe som jeg vil tro er nødvendig for deg viss du vil bli større. Dette oppsettet funker bra for hardgainers, og jeg har selv vært i samme båt som deg og vet at dette resultater!

Starting strength eller stronglifts er gode programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy kent! :)

jeg har prøvd RYP-programmet 2 ganger, og samme med et annet fullkroppsprogram!

Jeg tror kanskje jeg har driti meg litt ut, det er ikke sikkert jeg er noen hardgainer i det hele tatt, for alt jeg vet kan det hende jeg gainer som pokker, bare at jeg spiser altfor lite.. ser jo nå at 2400kcal ikke vil gjøre all verdens forskjell.... Burde prøve meg på kombinasjonen av store baseøvelser OG et godt kostholdsoppsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner gainer-tiden. Sørg for å besøke alle i adresseboken din og spør om du kan bli til middag! Inviter gjerne deg selv i konfirmasjoner, dåpen, bryllup, julebord året rundt, you name it, kun for å spise mat. Sjekk reklameaviser, internett, osv for matvarer som er på tilbud. Er ikke vanskelig å komme opp i kalorier, du må bare ha litt fokus på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...