Gå til innhold

Et Levelig spiseprogram - tips?


Surrehue

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 22 år som lurer på om det er noen her som kunne vært villig til og peke vei til et levelig spiseprogram! Jeg er en aktiv gutt som har trent alt fra styrke til kampsport gjennom oppveksten, men som har hatt ca ett års pause grunnet mye reising i jobben. Trening har vært en lek under hele mitt opphold hos min kjære mor, og mye "vanlig Norsk kost". Nå har jeg bodd for meg selv i noen år, og har over lengere tid kjent på at kroppen har blitt dvaskere og energien dabbe av! Nå er det på tide og ta seg selv i nakkeskinnet og plukke opp tråden der jeg slapp sist!

Problemet mitt er jo selvfølgelig at jeg er ett stort surrehue... Jeg trenger og få noen til og sette opp ett levelig spiseprogram til meg, der jeg virkelig får det inn med te-skje! Har kikket rundt og finner alltid artikler der det står hvor mye proteiner, karbo, osv osv du skal ha i deg. Dette hjelper ikke meg stort! Det som hadde vært utrolig fantastisk hadde vært og få en liste der det står: DET spiser du til frokost, DET spiser du til lunch, middag, osv. I tilegg så skal det være ett levelig program... Jeg har ingen planer om og bli en av gutta på toppen, så har heller ikke behov for og leve helt "nazi".

Så hvis noen hadde hatt utrolig lyst så hadde jeg satt veldig stor pris på om noen kunne sette meg i kontakt med noen som skreddersyr/selger/lager, whatever, spiseprogram til sånne som meg!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

målet mitt er og få tilbake all energien jeg hadde før, noe jeg har ytterst lite av nå, etter en dag på jobb er stort sett det eneste jeg orker og sitte og vente på at jeg skal legge meg. Har aldri hatt noe problem med og stå opp klokka halv fem om morgenen for og dra på jobb, nå er det såvidt jeg kommer meg opp klokka 8.

Målet mitt er og komme tilbake til der jeg var før, med litt for mye energi rett og slett. Du spør hvordan kostholdet mitt ser ut idag, vel, det fins ikke noe kosthold idag. Jeg spiser vanligvis rask frokost i form av en baguette fra Rema, siden jeg aldri kommer meg opp tidlig nok til og kunne frokost selv. spiser en god lunch på jobb, vanligvis varm fra kantina, etter jobb blir det middag av en eller annen form, vanligvis noe kjappt og dårlig. Blir jeg sulten før jeg legger meg er det vanligvis brødskiver det går i.

Det største problemet er at viljestyrken min har også blitt ganske mye svakere enn før, og det er også derfor jeg sier at jeg må ha det inn med te-skje, I form av: DETTE spiser du til frokost mandag, DETTE tirsdag, DETTE spiser du til middag, Lunch, kvelds, osv

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Null viljestyrke? Greit nok. Hvordan kan du forvente at noen her skal orke å lage en kostholdsplan som er tilpasset deg, din vekt, din høyde, dine mål når du da trolig ikke engang har viljestyrken til å gjennomføre det?

Det fungerer desverre ikke slik. Du må selv arbeide med psyken og lære deg å jobbe for det du vil! Ønsker du å få tilbake energien din så du kan fungere bedre i hverdagen?

1) Bruk masse tid på å lese artiklene her på FB om kosthold og hva som regnes som bra mat. Baguette fra Rema og ferdigmat er ikke bra mat. Men det har du allerede skjønt. Mye protein, sunt fett og gode karbohydrater (havregryn, potet, grov ris...) og masse grønnsaker - da er du på vei i riktig retning.

2) Slik jeg skjønner det gjør du ikke noe etter at du er hjemme fra jobb. Supert tidspunkt til å lage seg matpakker som står klare i kjøleskapet dagen etter. Da kan du spise sunn, næringsrik mat til frokost, lunsj, og også ha noe stående til når du kommer hjem sulten og sliten etter jobb.

Høres det slitsomt ut? I starten krever det litt tid og innsats, men du venner deg fort til det, og energien det vil gi deg vil veie opp for den energien det tar.

Du må ville det selv, og du må gjennomføre det selv. Ingen kan gjøre det for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...