Gå til innhold

Teller en med vekta på stanga eller ikke?


Opheliia

Anbefalte innlegg

Er mer usikker på ez-baren. Jeg tenker denne er nærmere 7,5 kg, men de fleste pleier tilsynelatende å telle den som 10 kg.

yupp, har også hørt at EZ er 7,5 kg, men de fleste teller den som 10kg. Kan jo være variasjoner ute å går her også, men virker som de fleste er enig om 7,5kg som standard, men det forekommer vist stenger som er 10kg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg beklager virkelig, for at jeg spør om noe så dumt. Men det har ikke falt meg inn å telle med stanga:p. Men nå har jeg fått høre, ikke bare fra en person, men to, at "herregud, du må jo ta med det, den veier jo 20 kg". Men person en eller to driver ikke med dette selv..så teller en med vekta på stanga eller ikke?

-n00b

Herlig, for dette lurte faktisk jeg på også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et generelt råd til dere som lurer på vekt, av stenger, apparater osv.

Nyere utstyr har ofte påskreven vekt en eller annen plass, om ikke spør personer som jobber der, de burde ha peiling.

F.eks benpress maskiner har forskjellig vekt på plater, smith-maskiner opperer ofte med et trinsesystem for å at stanga skal gli, der står det oppført hvor mye du egentlig løfter. Ez Stenger har til dels varierende tyngde, benkpress/knebøy stenger varierer ofte mellom 17.5kg og 20kilo ;)

Håper det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det spørsmålet om smith-stang, for den er nesten umulig å ta nøyaktig siden du har friksjon i tillegg til selve vekten. Selve vekten er jo "friksjon" for bevegelsen din, men friksjon mellom en smitch-stang og stengene den løper langs vil variere ut fra hastighet. Friksjon er morsomme greier...

Pleier selv også å sette 20kg på store stenger og 10kg på små. Det har jo uansett ikke så mye å si så lenge det kun er for å måle fremgang, slik jeg ser det, men man kan ikke sette at en stang ikke har vekt - det blir jo feil :)

P.S. Eller...om noen kan si at stanga ikke har vekt, så kan jeg oppgi ffm neste gang noen spør meg hvor mye jeg veier! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...