Gå til innhold

Lavkarbo og forskning - intervju med Eric Westman


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Ah - jeg liker de intervjuene han svenske har på YouTube. Det er en som foreleser rundt glukose/ sukrose & hvordan kroppen reagerer -

- Er ulike typer av disse, kanskje litt typisk amrikansk og noe gammelt, men ganske interessant ;P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - jeg liker de intervjuene han svenske har på YouTube. Det er en som foreleser rundt glukose/ sukrose & hvordan kroppen reagerer -
- Er ulike typer av disse, kanskje litt typisk amrikansk og noe gammelt, men ganske interessant ;P

Forelesningen til Lustig er absolutt interessant, men han drar noen konklusjoner veldig langt, og han overtolker resultatene sine en del. Richard D. Feinman skrev litt om det her: http://rdfeinman.wordpress.com/2011/07/29/wait-a-minute-lustig-the-threat-of-fructophobia-and-the-opportunity/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelesningen til Lustig er absolutt interessant, men han drar noen konklusjoner veldig langt, og han overtolker resultatene sine en del. Richard D. Feinman skrev litt om det her: http://rdfeinman.wordpress.com/2011/07/29/wait-a-minute-lustig-the-threat-of-fructophobia-and-the-opportunity/

Jeg kan ikke så mye om temaet, men syntes det virket interessant... Virket litt amrikansk i måten han fremstiller ting på, men for en hobby-leser som meg selv, så var det litt fengende. Skal ta en titt på linken din :) Du hadde forresten en veldig god nettside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke så mye om temaet, men syntes det virket interessant... Virket litt amrikansk i måten han fremstiller ting på, men for en hobby-leser som meg selv, så var det litt fengende. Skal ta en titt på linken din :) Du hadde forresten en veldig god nettside!

Takk for det! Feinman sin artikkel er en veldig god motvekt til det som mange oppfatter som skremselspropaganda fra Lustig. Fruktose kan absolutt være et problem i enkelte tilfeller (spesielt om kostholdet inneholde mye karbohydrater totalt og mye fruktose), men det er ingen grunn til å f.eks. være redd for frukt pga fruktose. Sukker burde alle prøve å redusere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...