Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå nermer jo påskeferien seg og deretter sommerferien :D

Når dere skal på ferie, teller dere kalorier og kjører samme som ellers eller har dere et par uker der dere glemmer kalorier og spiser det dere vil? :)

Og tips til trening på ferie? der man ikke har vekter og treningsrom tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6313-kj%C3%B8rer-dere-diett-p%C3%A5-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å tenke litt "rein mat" å få i meg proteinene mine ellers er det rimelig fri flyt... siden det er begrenset hva galt du kan gjøre på 1-2 uker... går du opp 2-4kg iløpet av tiden så vil jo det meste være vann som er forsvinner på et blunk...

Jeg fortsetter som før med lørdag som spisedag i alle fall:) men så har jeg vært litt smart og laget en del sukkerfrie kaker og marsipan, slik at jeg kan spise med ekstra god samvittighet, og også ta en bit eller to utenom spisedag hvis søtsuget melder seg:P Men så skal jeg jo være hjemme uansett i påska. Hadde jeg hatt planer om hyttetur, hadde jeg bare tatt med sunn mat og kanskje unnet meg litt ekstra kos:)

Er man på hyttetur f.eks vil det jo være mye fint terreng å trene i. Hvis jeg skal på ferie i sommer kommer jeg til å trene med kroppsvekt(mest for å føle meg vel), samtidig som jeg naturlig beveger meg mer siden det er sommer og fordi man gjerne er på en ny plass:) Men å telle kalorier kan fort bli vanskelig. Er man borte så spiser man gjerne mye ute. Og det er jo ferietur, så da kan man vel slippe å styre med kcal telling tenker jeg. Føler jeg klarer å bedømme ganske greit i hodet om jeg har spist mye/lite kcal:)

Jeg er nettopp tilbake fra to ukers ferie og bestemte allerede før jeg dro at jeg ikke skulle telle kalorier på turen, men heller unne meg den maten jeg hadde lyst på! Jeg har forøvrig alltid valgt sunn mat fremfor usunn fet mat, så det ble mye sunn mat i form av grønnsaker, frukt, kylling og nøtter. MEN jeg spiste mer karbo enn hva jeg gjør til vanlig (ris, nudler, frokostblandinger, maiskolber og frukt) og nøt diverse desserter med god samvittighet!:) Morgenturer/joggeturer, pushups, diverse mageøvelser og dips fra stol trenger du verken treningsrom eller vekter for, så her er det bare å kjøre på:D

Tar gjerne omelettfrokoster på sydentur, pleier å ha med shake faktisk, til mellommåltider, og spiser hva jeg vil til middag :) Er ikke nazi på snacks og is og div.. Blir mye gåing for meg på turer, om det ikke fins treningsmuligheter. Kroppen har uansett godt av å ha pause de få ukene for min del :)

Skal selv 3 uker på ferie straks.. og har ikek planer om å telle kcal. Blir bare å velge det sunneste de har og kanskje bare redusere mengden. Heldig da jeg får treningssenter der jeg skal men.

Går an å ta pushups, situps, burpees, stille stående løping. Gjør dette flere runder mange ganger så skal du nok få pulsen bra opp og svette litt.

Feks.. kan du kjøre 3 ganger elrno

Annonse

Skal til danmark i sommer jeg, så tenker å iallefall ha med havregryn, knekkebrød og proteinpulver så kan jeg ha et par faste måltider (havregrøt med sjokoprotein :wub: ) :D Tenker å ikke være så streng med meg selv, men heller passe på å få i meg nok proteiner og nok mat :)

Skal til danmark i sommer jeg, så tenker å iallefall ha med havregryn, knekkebrød og proteinpulver så kan jeg ha et par faste måltider (havregrøt med sjokoprotein :wub: ) :D Tenker å ikke være så streng med meg selv, men heller passe på å få i meg nok proteiner og nok mat :)

Jeg pleier også feriere i Danmark med familien. Eneste problemet er at pappa alltid kjøper et lass av donuts og dytter i meg:P For så å dra meg med på joggetur etterpå(donuts i Danmark/sverige har alltid vær vår "greie" haha). Pappa tror han gjør opp for alle utskeielser ved å kun bruke brokkoli som pålegg på brødskiva:meh: Han har en trang til å være aktiv hele tida, og samtidig dytte i seg umåtelige mengder søtsaker. Jeg klarer ikke helt å kombinere donuts til magen sprekker for så å sprette opp av campingstolen og ut på joggetur:P

Jeg pleier også feriere i Danmark med familien. Eneste problemet er at pappa alltid kjøper et lass av donuts og dytter i meg:p For så å dra meg med på joggetur etterpå(donuts i Danmark/sverige har alltid vær vår "greie" haha). Pappa tror han gjør opp for alle utskeielser ved å kun bruke brokkoli som pålegg på brødskiva:meh: Han har en trang til å være aktiv hele tida, og samtidig dytte i seg umåtelige mengder søtsaker. Jeg klarer ikke helt å kombinere donuts til magen sprekker for så å sprette opp av campingstolen og ut på joggetur:p

Danmark er jo heelt fantastisk! var der i fjor og var jo sommer der! utrolig deilig å kunne bade hver dag :D hahaa, er ikke så deilig å spise masse donuts for så ut å jogge kan jeg tenke meg! Min svakhet med Danmark er m&m'ene man får kjøpt på danskebåten.. hehe, får holde meg unna de i sommer tenker jeg :D

Danmark er jo heelt fantastisk! var der i fjor og var jo sommer der! utrolig deilig å kunne bade hver dag :D hahaa, er ikke så deilig å spise masse donuts for så ut å jogge kan jeg tenke meg! Min svakhet med Danmark er m&m'ene man får kjøpt på danskebåten.. hehe, får holde meg unna de i sommer tenker jeg :D

Flaks at det som regel er milelange fine sandstrender man kan trimme på:D

Annonse

Tja, jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet at når vi er bortreist hos mine foreldre eller svigerforeldre så blir det litt vanskeligere å være 100% på både trening og kosthold. Hovedsaklig fordi jeg vil ikke være kjip og være i veien for dem vi er hos. Når de bruker tid på å lage middag o.l så skal jeg ikke spise fordi det er ikke bra nok liksom? Men bortsett fra de få ukene vi er vekkreist slik så spiser jeg som jeg gjør ellers :)

Når det er ferie så skal man jo ikke sitte på ræva :D

Om sommer beveger jeg meg mer. Fjellturer, volleyball , bading + mye mere sosialisering ute.

Så selv om matinntaket kanskje øker, utlignes det ganske godt tror jeg. Men om jeg går opp 1-2 kg så gjør det meg ingenting sålenge jeg nyter ferien :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...