Gå til innhold

Hva er sennep godt til?


Annix

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg elsker Sennep. og man kan bruke sennep til mye rart. Marinere kjøtt for å få en heilt spesiell smak,

Pølse.., men det som overrasket meg mest var at det var godt på vafler også! (ja eg er litt glad i sennep)

Når eg var liten og mamma skulle lage niste til meg, ville eg bare ha sennep på skivene.. hehe

Har du mye sennep stående som må brukes opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under pålegg (skinke, egg, det meste av okse- og svinepålegg), til kjøttkaker, svin, til potetbåter, på burger, pølser.

Noen favoritter:

maille_dijon.jpg

MOUTARDE-ESTRAGON-10CL.gif

(spesielt god til eggeretter)

28640789-french_yellow.jpg

(den ser jo helt forferdelig ut, haha. Men den minner meg om utenlandsturer. God på junk à la pølser og burger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke noe glad i sennep, men bruker det mer enn gjerne som bindemiddel i burgere. En skikkelig toppet spiseskje (tilsvarer sikkert 2-3 måleskjeer :D ) til en halvkilo kjøttdeig gjør dem myke og saftige. Jeg bruker da den øverste som Augis har bilde av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg elsker Sennep. og man kan bruke sennep til mye rart. Marinere kjøtt for å få en heilt spesiell smak,

Pølse.., men det som overrasket meg mest var at det var godt på vafler også! (ja eg er litt glad i sennep)

Når eg var liten og mamma skulle lage niste til meg, ville eg bare ha sennep på skivene.. hehe

Har du mye sennep stående som må brukes opp?

Er glad i sennep selv, men har kun brukt det til burgere, speltlompe med sylte og sylteagurk og til ostepanetter:) Vafler og sennep hører ikke sammen..hehe.. Neida, har bare en flaske stående men er greit med litt tips til hva det kan kombineres med. Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i sennep, men bruker det mer enn gjerne som bindemiddel i burgere. En skikkelig toppet spiseskje (tilsvarer sikkert 2-3 måleskjeer :D ) til en halvkilo kjøttdeig gjør dem myke og saftige. Jeg bruker da den øverste som Augis har bilde av...

Visste ikke at det fungerte som bindemiddel. Erstatter du potetmel eller egg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under pålegg (skinke, egg, det meste av okse- og svinepålegg), til kjøttkaker, svin, til potetbåter, på burger, pølser.

Noen favoritter:

maille_dijon.jpg

MOUTARDE-ESTRAGON-10CL.gif

(spesielt god til eggeretter)

28640789-french_yellow.jpg

(den ser jo helt forferdelig ut, haha. Men den minner meg om utenlandsturer. God på junk à la pølser og burger)

Har du prøvd idun sennep uten tilsatt sukker? Den er og veldig god:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det fungerte som bindemiddel. Erstatter du potetmel eller egg da?

Jeg har ikke mel i, men bruker finkvernet rødløk og et egg. Resten er sennepen. De blir litt myke om man ikke gjennomsteker dem, men de er saftige og gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ihvertfall det at når jeg skal til frankrike i sommer skal det handles med hjem mye god sennep (og vin ;)). Denne er spesielt god: http://www.hediard.com/savoury/mustards-other-condiments/old-style-mustard.html

Er veldig glad i sennep og det er selvsagt et must på burgere. Men passer også utmerket til laks, røykelaks, på omeletten og alt av kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mel i, men bruker finkvernet rødløk og et egg. Resten er sennepen. De blir litt myke om man ikke gjennomsteker dem, men de er saftige og gode :)

Ca hvor mye sennep bruker du til 400 gram karbonadedeig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca hvor mye sennep bruker du til 400 gram karbonadedeig da?

Som jeg skrev 9 innlegg over...

Jeg er ikke noe glad i sennep, men bruker det mer enn gjerne som bindemiddel i burgere. En skikkelig toppet spiseskje (tilsvarer sikkert 2-3 måleskjeer :D ) til en halvkilo kjøttdeig gjør dem myke og saftige. Jeg bruker da den øverste som Augis har bilde av...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...