Gå til innhold

Vi er selvdestruktive


K-J

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som finner det helt idiotisk at vi i dagens samfunn har klart å skape et problem ut av en av kroppens beste egenskaper? Jeg snakker om evnen til å lagre energi for senere bruk. Det er jo egentlig ganske genialt.

Innimellom føler jeg bare at alt her helt sprøtt. Vi spiser oss syke. Vi har kunnskapen til å se hva som skjer, men vi bare fortsetter. Vi skylder på dårlige gener, på rare sykdommer og på at vi ikke "liker" annen mat. Maten som gir fedme er mat menneskene selv lager. Med all teknologi og kunnskap vi har tilgjengelig nå har vi jo muligheten for å bli supermennesker med superhelse.

Hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skrevet det før og gjentar det gjerne i det kjedsommelige: De aller, aller fleste vet sånn ca hva som skal til for å gå ned i vekt. Nei, de kjenner kanskje ikke detaljene rundt proteinsyntese eller vet hvor mange kcal det er i en aprikos, eller fordeler og ulemper med 5x5 vs 3x8, men forstår at for å gå ned i vekt må de spise mindre, og sunnere, og trene mer. Men det krever innsats og er "ubehagelig" og da er det mer komfortabelt å la være/eventuelt står ikke resultatene i stil med innsatsen som må legges ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skrevet det før og gjentar det gjerne i det kjedsommelige: De aller, aller fleste vet sånn ca hva som skal til for å gå ned i vekt. Nei, de kjenner kanskje ikke detaljene rundt proteinsyntese eller vet hvor mange kcal det er i en aprikos, eller fordeler og ulemper med 5x5 vs 3x8, men forstår at for å gå ned i vekt må de spise mindre, og sunnere, og trene mer. Men det krever innsats og er "ubehagelig" og da er det mer komfortabelt å la være/eventuelt står ikke resultatene i stil med innsatsen som må legges ned.

Og i kjølvannet av dette kommer unnskyldninger som "jeg kan ikke gå ned i vekt", "jeg har prøvd alt" osv, selv om de nok innerst inne vet at selv om de har prøvd så har de ikke holdt det gående lenge nok. Tror det er veldig få som har gått opp mye i vekt og er helt uvitende til hvorfor det ble slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...