Gå til innhold

Redcord crunch


Espen T

Anbefalte innlegg

Lite spm om magetrening, bruker redcord med en slik halv ball jeg har albuene på og sammentrekkninger, kne mot mage, og ryggen med "skråbenk" og løft for korsrygg og mage?

Har disse øvelsene påvirkning for å få en flatere mage/kvitte seg med litt sideflesk?

Kanskje litt defuse beskrivelser men ingen "verdensmester" i detta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kort svar: Nei:

Lengre svar: Flatere mage og mindre flesk får man ved å redusere kroppsfettet sitt. Ingen øvelse i verden gir deg flat mage.

Selfølgelig er kostholdet en stor del av det, men for bygging av sunlige mage muskler, mange styrkeøvelser som antagelig er bedre.Men som ett ledd i det, sammen med kostholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de tunge baseøvelsene bygger vel så mye muskler. Reka i redcord og Russian twist med 10+ kilo i henda er vel mine favoritter når det kommer til isolert magetrening, men som larskr sier er det kostholdet som er avgjørende. "Alle" har en sixpack liggende innafor der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha oppfølging av PT om ca 14 dager, og runde til med program forandring etter det, blir vell å sette opp litt frivekt trening istedet for bare maskiner tror jeg, ettersom jeg har skjønt så har det en større effekt på hele kroppen en bare maskiner, Planen var i utgangspunktet bare å komme i litt bedre form, men etterhvert som jeg har kommet igang med treningen har jeg fått lit blod på tann og vill nå jakte på en mere "fitness" kropp. Spørsmålet er om jeg har disiplin nok til å få det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha oppfølging av PT om ca 14 dager, og runde til med program forandring etter det, blir vell å sette opp litt frivekt trening istedet for bare maskiner tror jeg, ettersom jeg har skjønt så har det en større effekt på hele kroppen en bare maskiner, Planen var i utgangspunktet bare å komme i litt bedre form, men etterhvert som jeg har kommet igang med treningen har jeg fått lit blod på tann og vill nå jakte på en mere "fitness" kropp. Spørsmålet er om jeg har disiplin nok til å få det til ;)

det kommer etterhvert. Begynn med tung frivektstrening. Etter hvert blir du motivert til å spise bedre osv. Ikke gjør helomvending med en gang, det er vanskelig! Ta det litt etter litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gjort ganske store forandringer i kostholdet, men så var det under enhver krittikk også ;) klart å kutte ut brus og sjokolade i ukedagene ( med unntak av det som er i proteinbars) og prøver hardt å se på fett og kalorier i det jeg spiser. Men jisses å jeg spiser godis i helgene om jeg først mister kontrollen he he. Men stort sett går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...