Gå til innhold

Hvordan få frem magerutene?

Kristian-André

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå trent i noen år, og har fått ganske grei størrelse på kroppen, men har aldro hatt lav fett%. Blodårer syntes ikke, og er ikke markert i det heletatt. Jeg er absolutt ikke feit, jeg regnes nok som tynn.

Målet mitt er å få frem six-packen nå i sommer. Og det er jo selvfølgelig kostholdet som avgjør dette, da jeg kjenner tydelig at det er noe som ligger å lurer under det lille laget som er der. Ikke missforstå, jeg har ikke mye fett der over hodet, men trenger nok litt mindre.

Problemet er at jeg aldri har hatt et bra kosthold, og jeg spiser alt for lite hver dag. Mindre enn det jeg trenger selvfølgelig. Dette har gjort så det har tatt lang tid å bygge. Men det jeg da lurer på er: hvordan skal jeg klare å ligge i underskudd på maten for å få frem magerutene, da jeg allerede ligger i et underskudd?

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

hvordan skal jeg klare å ligge i underskudd på maten for å få frem magerutene, da jeg allerede ligger i et underskudd?

Enten har du ikke bygd så mye, ellers spiser du mer kalorier enn du tror. Har du bygd muskler samtidig som du har vært på underskudd ville du hatt ganske lav fettprosent etter en stund.

Gå igjennom kostholdet ditt. Sørg for at du får i deg minst 2-2,5 gram proteiner pr kg kroppsvekt. Start så med f.eks 30 kcal pr kg/kroppsvekt og juster videre utifra det etter framgang hver uke. En fettklype som du kan måle fettet på mageregionen er veldig greit for å se framgangen. Du må nærme deg 10 mm på fettklypa før du ser noe særlig til magerutene. 5-6 mm så begynner en å se "rippa" ut.

Kan forøvrig anbefale Biorytme dietten (fett + proteiner tidlig på dagen, proteiner + karbs på kvelden) til Børge Fagerli. http://fitnessbloggen.no/bli-en-fettforbrenner-med-biorytmedietten/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Tren hele kroppen - det vil tære på magen også, men magen er vanskelig å få bort for mange. Så, baseøvelser på de store muskelgruppene er essensielt. Dette fører også ofte til en sterk kjernemuskulatur.

2. Spis nok protein, og prøv å varier spisemønster for en stund. Biorytmedietten eller periodisk faste kan være eksempler. Sjokker kroppen, løft tungt og ligg akkurat på underskudd, slik at det tærer på fett og ikke muskler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...