Gå til innhold

proteinrikt kosthold og mageproblemer


Gjest

Anbefalte innlegg

flere enn meg som blir veldig oppblåst og får vondt i magen av å spise masse proteiner? jeg har prøvd å kutte ut alt mulig, og sjekket om jeg hadde noen allergier, likevel får jeg nesten alltid vondt i magen etter å ha spist, flere som har det slik? har hørt at et proteinrikt kosthold ikke er det beste for magen akkurat, så det er vell rett og slett grunnen tror jeg. Går mye i kesam, proteinpulver, egg og eggehviter, grønnsaker og kjøtt =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
flere enn meg som blir veldig oppblåst og får vondt i magen av å spise masse proteiner? jeg har prøvd å kutte ut alt mulig, og sjekket om jeg hadde noen allergier, likevel får jeg nesten alltid vondt i magen etter å ha spist, flere som har det slik? har hørt at et proteinrikt kosthold ikke er det beste for magen akkurat, så det er vell rett og slett grunnen tror jeg. Går mye i kesam, proteinpulver, egg og eggehviter, grønnsaker og kjøtt =/

Sleit med det samme, inntil jeg kuttet ned på melkeprodukter og da spesielt kesam og skyr. Prøv en periode med mindre av det og se hvordan det går? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort det..trodde jeg var alergisk mot melk og har ikke spist noe av det i ca en uke, og går mye bedre, men fikk svar om at jeg ikke var alergisk, så skjønte det ikke helt :p blir av og til litt dårlig av proteinpulver og..er vell bare å spise mer varier å ikke bare det samme hele tiden tenker jeg..tok litt av med kesam og proteinpulver en stund :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er heller ikke allergisk, men merker at magen blir mer oppblåst og vond ved stort inntak av kesam/cc/skyr/melk/prottispulver.

Kjedelig, ettersom det er mine favorittmatvarer, men det hjelper meg i det minste til å variere mer og særlig fore magen med mer grønnsaker :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eneste jeg merker litt er treg mage, tror jeg:P Men klart, denne uka har kosten bestått av følgende per døgn; 2 bokser CC, 3 kyllingfileer, halv kg gulrøtter+halvt hode brokkoli. 3 skiver rugbrød, med mager salami+ tilskudd og litervis med vann og 2 liter melk over 5 dager.... Lite utskeielser for en gang skyld:)ligger rundt 220-240g proteiner om dagen.. Er stapp mett hele tida, bare litt lite futt etter jobb, så sper på med en proteinbar om det er for ille da, for og komme over dørstokkmila..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på kesam, men ikke CC. Synes ikke et proteinrikt kosthold er noe problem, så lenge jeg også får i meg noe fett og sunne karbs:) Det vil si fett fra egg, melkeprodukter og FET fisk (laks), samt litt potet og havregryn, noe frukt:thumbsup: Jeg ligger på 150-230 g protein om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vell ikke kalle det store måltider alltid, men spiser meg alltid ganske mett, for prøver hardt å øke inntaket :p men ikke så lett når jeg blir dårlig av alt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort det..trodde jeg var alergisk mot melk og har ikke spist noe av det i ca en uke, og går mye bedre, men fikk svar om at jeg ikke var alergisk, så skjønte det ikke helt :p blir av og til litt dårlig av proteinpulver og..er vell bare å spise mer varier å ikke bare det samme hele tiden tenker jeg..tok litt av med kesam og proteinpulver en stund :p

Om magen ble bedre da du kuttet ut melkeprodukter kan det jo skyldes laktoseintoleranse (melkesukker). Legene tester vanligvis bare melkeallergi (melkeprotein).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flere enn meg som blir veldig oppblåst og får vondt i magen av å spise masse proteiner? jeg har prøvd å kutte ut alt mulig, og sjekket om jeg hadde noen allergier, likevel får jeg nesten alltid vondt i magen etter å ha spist, flere som har det slik? har hørt at et proteinrikt kosthold ikke er det beste for magen akkurat, så det er vell rett og slett grunnen tror jeg. Går mye i kesam, proteinpulver, egg og eggehviter, grønnsaker og kjøtt =/

Jeg opplever akkurat det samme som du beskriver. På starten fikk jeg oppblåst mage av kesam o.l. Nå føler jeg at jeg blir oppblåst av alt jeg spiser. Dro til legen, men jeg er heller ikke allergisk mot noe. Legen mente forøvrig at magen kan ha begynt å produsere en viss type syre eller noe, jeg fikk derfor noen tabletter. Mistenker at det kan være aspartam jeg reagerer på, det kan også være lurt å kutte ned på kaffen en periode jeg skal selv prøve dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever akkurat det samme som du beskriver. På starten fikk jeg oppblåst mage av kesam o.l. Nå føler jeg at jeg blir oppblåst av alt jeg spiser. Dro til legen, men jeg er heller ikke allergisk mot noe. Legen mente forøvrig at magen kan ha begynt å produsere en viss type syre eller noe, jeg fikk derfor noen tabletter. Mistenker at det kan være aspartam jeg reagerer på, det kan også være lurt å kutte ned på kaffen en periode jeg skal selv prøve dette.

akkuratt sånn jeg har det også..hvilken tabeletter fikk du? virket det? jeg fikk ikke noe liksom..Har aldri drukket kaffe, men i forrige uke fant jeg en type jeg likte, og drakk ganske mye av det, og fikk syykt ondt i magen :p har lest om noe sånn syre greier og, og kan komme av snusen tror jeg, så prøver å kutte på det.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om magen ble bedre da du kuttet ut melkeprodukter kan det jo skyldes laktoseintoleranse (melkesukker). Legene tester vanligvis bare melkeallergi (melkeprotein).

åå? ja for følte det ble litt bedre når jeg ikke spiste noe med melk i, men så fikk jeg jo vite jeg ikke var allergisk, så trodde det var laktose de testet jeg :s får kansje ta en tur til legen igjen..ikke noe gøy å¨være dårlig hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hvilke tester du har tatt.. men for å teste seg for laktoseintoleranse bruker de enten avføringsprøver, kutter ut laktose i 2 uker, eller blir gitt laktose før det tas blodprøver.

Tok bare noen blodprøver jeg, trodde de testet alt...kan jo prøve å kutte ut alt av melkeprodukter da, og se om det funker..men er jo ikke så mye man kan spise da :p vertfall ikke når man er veeldig kresen og i tillegg opptatt av å ha et sundt kosthold :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkuratt sånn jeg har det også..hvilken tabeletter fikk du? virket det? jeg fikk ikke noe liksom..Har aldri drukket kaffe, men i forrige uke fant jeg en type jeg likte, og drakk ganske mye av det, og fikk syykt ondt i magen :p har lest om noe sånn syre greier og, og kan komme av snusen tror jeg, så prøver å kutte på det.. :p

hvor er det aspartam egentlig`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...