Gå til innhold

Hvordan krydrer du biffen din?


Gjest

Anbefalte innlegg

Yo!

Ja, hvordan gjør du det? :) Jeg elsker salater med biff! Jeg pleier å ha to varianter:

Cayenne pepper

Finhakket hvitløk

Salt & pepper

Sitron "zest" (hva er det på norsk? :confused:)

Det ble sånn her:

430038_10151255791605162_703800161_23006515_1345789651_n.jpg

Den andre jeg pleier å ta er:

Lemon zest

Salt og pepper

Rosamarin

Har ikke bilde men er så si akkurat samme som de små han lager i denne her (3 minutter uti ca):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Salt og pepper, lar den ligge å hvile. Legger den tilbake på fatet og tar en sitron og presser på kjøttkrafta som har dannet seg der den hvilte og heller så hele herligheten over biffen :)

Enkelt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

biff ja, bruker lite krydder på den i grunn.. Lager heller en god saus:)

Men favoritt krydderet er nok og flambere den i whisky, det er godt det:)

-soppsaus; 1 løk eller en del charlottløk, 2 store champinjonger(hvordan det nå skrives..) og en kartong fløte.. Redusert til passe konsistens, ferdig..

også denne her da, jeg har kutta ut whiskyen i den...

http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Whiskey-saus

den smaker utrolig godt!:) bbq saus blir det rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt og pepper, lar den ligge å hvile. Legger den tilbake på fatet og tar en sitron og presser på kjøttkrafta som har dannet seg der den hvilte og heller så hele herligheten over biffen :)

Enkelt og greit

Prøv å vent med å salte til rett før du legger den på panna så trekker ikke kjøttsaften ut av biffen. Ideelt bør den få en time sous vide på 58-62 grader før den saltes og stekes i 10 sekund på hver side, da blir den blodrød med alt saften inne i biffen :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Prøv å vent med å salte til rett før du legger den på panna så trekker ikke kjøttsaften ut av biffen. Ideelt bør den få en time sous vide på 58-62 grader før den saltes og stekes i 10 sekund på hver side, da blir den blodrød med alt saften inne i biffen :cool:

Det gjør jeg, siste jeg gjør er å banke det inn med flathanda forsiktig så i panna :) Men der er hurtigbiff, større biffstykker får seg en tur i ovnen med termometer etter en rask surring i panna for å få en deilig stekeskorpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yo!

Sitron "zest" (hva er det på norsk? :confused:)

Lemon zest er egentlig enkelt og greit revet sitronskall;) Men vet ikke om det finnes tilsvarende norsk navn på "ferdigproduktet" lemon zest... Men opprinnelig er det altså det man kaller finrevet sitronskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte billig biff på Prix for en stund tilbake, kosta ikke mer enn ca. 100 kr/kg, smakte bra å :D Skjærte den opp i strimler og stekte den, helte opp litt Soy saus mot slutten + litt salt og pepper. Brukte kjøttet til taco, var dritgodt! Ellers er jeg ikke flink på biff :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...