Gjest SooSHOWoff Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Finnes det noen "regel" over hvor mye man kan ligge i kaloriminus per dag eller uke, uten at det tærer på musklene ? Og er det fysisk mulig å gå opp i muskler, samtidig som man går i kaloriminus ? Kun seriøse innslag takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123abc1 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 500-900kcal +/- avhengig av vekt / fett % + noen andre faktorer ? Altså mindre fett % = mindre toleranse for et underskudd + spise ekstra mye proteiner (http://www.ergo-log.com/muscleproteindiet.html) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Som Thookdee sier over så er det avhengig av fettprosent, men en tommelfingerregel er 500-1000 kalorier i daglig underskudd for folk som vil gå ned noen få kilo. Hvis man er veldig overvektig så kan man legge seg over 1000 i underskudd uten å tape muskelmasse hvis man gjør ting riktig. Styrketrening, nok proteiner og omega-3 hjelper deg å bevare muskelmasse på diett. Denne kalkulatoren forteller deg bl. a. omtrent hvor mye energi kroppen kan ta ifra fettlagrene per dag, og hvor mange kalorier du bør få i deg som et absolutt minimum. Du må imidlertid vite fettprosenten din. Du kan få et estimat ved å bruke midjemålet, men det er ikke helt nøyaktig. http://www.1percentedge.com/ifcalc/ MartinK 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SooSHOWoff Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Takk for bra tips. Sist jeg målte ( med scanning ) var det 16.6. Men det er 1,5 måned siden. Tror ikke det er veldig mye mindre nå. Har spist veldig mye mat. Rart jeg ikke har lagt på meg. Snakker min 3100 kcal til 4200 kcal om dagen på 77 kg. Får holde meg rundt ca 500 i underskudd. Proteinnivået mitt er veldig høyt. Over 3g per kg. Fjerne bittelitt mage. Så gå sakte men sikkert oppover i muskelmasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirill W. Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Finnes det noen "regel" over hvor mye man kan ligge i kaloriminus per dag eller uke, uten at det tærer på musklene ? Og er det fysisk mulig å gå opp i muskler, samtidig som man går i kaloriminus ? Kun seriøse innslag takk Kommer helt an på ditt nåværende fettprosent. En person med 40% kroppsfett kan fint kutte ut ~halvparten av kaloriinntaket sitt og ikke miste muskler mens en kar på 8% kan/vil miste muskelmasse ved et ~10% underskudd. rudboy 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 http://www.1percentedge.com/ifcalc/ Super sak! Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 En person med 10% kan fint klare seg på en PSMF også, men siden vedkommende trenger hyppigere spisevinduer for å resette leptin vil jo totalen gå opp en del... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.