Gå til innhold

Spørsmål til dere som har god peiling på RYP!


Reneek

Anbefalte innlegg

Så har jeg bestemt meg for å kjøre RYP, men vel gjerne legge til et par øvelser.

Programmet er per nå:

Sumo markløft

Benk m/manual

Roing bredt

Skulderpress

Bicepscurl

Triceps pdwn

1. Ønsker å legge til benpress - kan jeg? Hvis ja, før eller etter sumo?

2. Kan jeg ta annenhver gang bryst m/manual og stang?

Tips til andre øvelser jeg med fordel kan legge til?

Er dette riktig sted å poste slikt spørsmål på forresten? Er helt ny! :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville ha rådet dere til å kjøre de øvelsene som er lagt til programmet.

Og når det er på tide å bytte program så kan dere sette opp de øvelsene dere vil ha, selv og kanskje implementere noen øvelser fra RYP programmet og noe dere vil ha selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha rådet dere til å kjøre de øvelsene som er lagt til programmet.

Og når det er på tide å bytte program så kan dere sette opp de øvelsene dere vil ha, selv og kanskje implementere noen øvelser fra RYP programmet og noe dere vil ha selv.

Ja, det er kanskje det lureste. Det er vel en grunn til at det er de øvelsene som er satt opp :-) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme! Om man kan legge til ekstra øvelser hvis det er noen man liker godt (f.eks. eksentriske pull-ups med mål om å nå en pull-up)?

Dette lurer jeg også på! Vil jo ta pullups med kroppsvekt. Jeg tenker å jukse det inn kanskje på slutten av økten, men vet ikke hvor lurt det er, eller om det er effektivt siden man da har trent overkropp og er ganske sliten. Men åågh, vilvilvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden RYP for første gang ble publisert, har programmet blitt endret/modifisert en del.

Her er link til oppsettet som bla Børge Fagerli var med på å forfatte. https://www.tn.no/assets/media/ReleaseYOURpotential.pdf

Personlig er det den versjonen jeg ville ha gått for, om jeg skulle ha trent en runde med RYP.

Om dere legger til eller bytter ut øvelser i RYP. Vil jeg si at dere ikke trener RYP lenger, men bare bruker RYP prinsippene i egenkomponerte program. Noe som burde gå helt greit. Bare vær ops på at treningsmengden per muskel ikke blir for høyt, for progresjonen som det er lagt opp til i RYP er tøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden RYP for første gang ble publisert, har programmet blitt endret/modifisert en del.

Her er link til oppsettet som bla Børge Fagerli var med på å forfatte. https://www.tn.no/assets/media/ReleaseYOURpotential.pdf

Personlig er det den versjonen jeg ville ha gått for, om jeg skulle ha trent en runde med RYP.

Om dere legger til eller bytter ut øvelser i RYP. Vil jeg si at dere ikke trener RYP lenger, men bare bruker RYP prinsippene i egenkomponerte program. Noe som burde gå helt greit. Bare vær ops på at treningsmengden per muskel ikke blir for høyt, for progresjonen som det er lagt opp til i RYP er tøff.

Ok, siden jeg akkurat har begynt bør jeg kanskje følge dette, fremfor å legge inn flere øvelser. Kan hende det funker i begynnelse, men som du sier så er det tøff progresjon i programmet, og vil jo ikke miste motet etter 6 uker. Takk for svar, det prissettes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, siden jeg akkurat har begynt bør jeg kanskje følge dette, fremfor å legge inn flere øvelser. Kan hende det funker i begynnelse, men som du sier så er det tøff progresjon i programmet, og vil jo ikke miste motet etter 6 uker. Takk for svar, det prissettes! :)

Så lenge du har startet opp med et program, ville jeg fullført ja.

For du er ikke tjent med å hoppe fra program til program i løpet av kort tid. Det vil ikke gi noen form for kontinutet og mulighet for progresjon over tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal begynne med ryp nå neste uke, har trent styrke en god stund. men har funnet ut at det programmet jeg brukte som var en splitt ikke gikk an å kombinere med alle fotball treningene jeg har. så mitt spørsmål er: skal jeg begynne rett på ryp for idrett eller ta grunnprogrammet først?

:)
har allerede økt en god del i muskelmasse føler at det er litt for mye egentlig med tanke på fotballen. det jeg trenger nå er eksplosivitet og bli kjappere og sterkere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...