Gå til innhold

Slutt på Jack3d ++++ i EU?


strobe

Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det vil nå de fleste kosttilskudd som inneholder urter bli forbydd i EU. Noen som vet mer om den saken?

Jeg bestilte Craze fra Predator Nutrition for noen dager siden (fantastisk side med glimrende service btw) og har fulgt dem på facebook etter det. Har lagt merke til veldig mange sinte engelskmenn som legger ut om hvor forferdelig det blir nå siden alle gode kosttilskudd forsvinner. + Predator Nutrition har selv gått ut med en "official statement" som du kan lese her.

Kort fra uttalelsen til PN:

As I’m sure most blog readers will know by now, Predator Nutrition have been served notice by the MHRA to cease the sale, and marketing of supplements which they deem to be non-compliant with law due to the fact they are unlicensed medicines.

De urtene som visstnok har blitt ulovlig hittil er:

Yohimbe

Yohimbine Hcl (most US fat burners)

Sida Cordifolia Milk Thistle Coleus Forskolii/ Forskolin (Lean Xtreme)

Carulluma Evodia (Evodiamine) (mainly us fat burners)

Gugglesterones

Tribulus

Uva

Ursi

Valerian

Hoodia

White Willow

Rauwolfia/Rauwolscine (Alphaburn, Alpha-T2).

1,3 Dimethylamylamine (Jack3d, Hemo Rage Black, Dexaprine)

Synephrine

Citrus Aurantium (Hyper FX, Maximize v2)

Salix Alba

GABA (HGH Pro)

Melatonin (most sleep aids)

DHEA and variations (several test boosters/PH’s)

Tongkat Ali

Horny Goat Weed

Epimedium or Icariin (Activate Xtreme, Hemavol)

Eurycoma Longifolia boswellia (X-Factor Advanced)

Carbolin

Gymnema Sylvestre

Clary Sage

Commiphora Mukul

(Kilde: blog.predatornutrition.com)

Predator Nutrition har selv begynt å fjerne flere produkter fra sidene sine.

Så hva skjer? Blir hele EU som Norge nå, ingenting lovlig lenger?

PS. Mulig det er en diskusjon om dette fra før, men finner ingenting. Steng denne tråden om det er tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har klart meg lenge uten noen av disse tilskuddene så klarer meg vel fortsatt :)

Ja jeg greide meg helt fint uten jeg også, så vet igrunn ikke hvorfor jeg begynte. Ville vel ha litt "ekstra" trøkk på trening. Blir vel aldri fornøyd :p Når jeg har brukt opp boksen min med Jack3d og Craze blir det slutt på preworkouts (for en god stund isåfall), og over på kun kreatin & protein. Henger meg på ostekaka, spare kroppen for risting og lommeboka for å bli helt tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke dette er tilfelle..

Hvis resten av europa begynner å ligne norge på særheten begynner jeg å grine snart.

Akkurat mine tanker. Ikke det at Jack3d osv er helt nødvendige tilskudd for min del, men de funker jo! Jeg kjenner mange som sverger til bruken, så dette blir ekstra kjipt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig klarer man seg uten det. Merker selv nå som jeg tom at jeg savner det men klarer fint å trene bra uten, er litt uvane egentlig;p

Men er litt prinsippsak, hvor mye statene skal styre over livene og valgene våre. Er det baktanke at de selv ska bruke det i medisin og funnet ut at nei nå ska staten tjene penger kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Så vidt jeg forstår det rett, er det bare en innstramning på lovgivning og reglementet når det kommer til hva man legit kan kalle medisinske preparater. Blir mer kvalitetssikring rundt hva som folk kan reklamere for, og hva dem må stå til ansvar for. Hvis det gjør EU mer som Norge, så er det fan meg en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...