Gå til innhold

Anbefalte innlegg

..når jeg har en vond skulder?

Jeg fikk meg en liten strekk foran i skulderen for snart to mndr siden da jeg tok benkpress. To ganger før har jeg fått strekk i skulderbladets feste mot ryggraden. En kiropraktor sier musklene er svært knytt på den siden. Jeg begynte å få vondt i området allerede på grunnskolen..

Poenget mitt er at dette er ikke bare en liten strekk i skulderen. Det er en del av den større sammenhengen av bevegelsesapparatet. Men tenker det kan trenes bort..

Så nå tørr jeg ikke å trene benkpress inntil videre. Har prøvd skråbenk med hantler men til og med det gjør litt vondt...

Så hva kan jeg trene i stedet for benkpress?

Har lurt litt på om jeg bare skulle ha ventet med å trene bryst og heller fokusert på bein, rygg, skuldre, armer..

Noen som har noen meninger??

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4715-hva-kan-erstatte-benkpress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første mot-spørsmål er kanskje hvorfor du trener benkpress? Fordi du liker den eller at den dekker mange muskelgrupper er selvfølgelig greie nok svar, men det er jo også de som kjører benk fordi det er kult eller fordi de vil trene brystet, og da kan man jo fint finne andre fremgangsmåter :)

Sånn i forhold til benkpress og skulderplager, så er det jo typisk mange tekniske punkter som også spiller inn, mtp. oppspenning, fokus på posisjonering av skulderbladene, albue-vinkel, nøytralt grep (om du kjører med hantler), etc., som igjen bidrar til å avlaste de. Har du kontroll på teknikken?

Når det er sagt, er det jo mange alternative øvelser som er kjempefine. Vanskelig å vite hva som vil gjøre vondt eller ei, men hva med noen kreative push-ups-varianter? Om vanlige push-ups er for enkle, prøv f.eks. i slynge ...? Eller legg noen vektskiver på ryggen. Eller kjør mellom to steppere for utvidet bevegelsesbane. Er mange kreative måter å trene press-øvelser på :blush:

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...