Gå til innhold

Hvor mye veier hver "klump" i f.eks nedtrekk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Der jeg trener veier hver "klump"/skive 10 kg, men det varierer som sagt fra apparat til apparat.

Hvis du for eksempel veier 90 kilo og klarer 10 chins, kan du prøve deg fram og legge på det antall skiver som gjør at du klarer 10 reps i nedtrekk. Da jobber du med ca. 90 kilo i nedtrekk. Det stemmer i hvert fall for min del når jeg kjører smalt grep med håndflatene mot meg. Med bredt overhåndsgrep klarer jeg litt mindre vekt i nedtrekk.

Det pleier å stå på skivene hvor mye veier, hvis ikke må du nesten spørre noen i betjeningen :) hvis du tenker på de små ekstraklumpene du legger oppå, så veier de 2 kg hvis jeg husker riktig, men det kan jo også selvsagt variere fra utstyr til utstyr.. :)

Du får bare skrive "15 skiver", "8 skiver", osv. Selv om det står at noe veier 5, 10kg osv så er det nødvendigvis ikke reell vekt. Hvordan apparatet er konstruert påvirker hva du i realiteten løfter. Det blir som når man skal skifte dekk og skal løsne mutrene med en kort og lang hjulvinne.

Annonse

Vel, tenkte at hvis de veier sånn 10 kg, så er det vanskelig å si når jeg skal øke.

Trener SL5x5, og har en gj.snittlig jevn økning på ca 2,5kg / øvelse / trening. Hvis da plutsleig chins er 10 kg, blir det litt feil for meg... :)

Dette med forksjellige "vekt" på vektene har jg lurt veldig på..

Trente til forandring på styrkerommet til jobben, og da plutselig var alt ganske mye tyngre ,og dette enda da jeg tok eksakt samme vekt som jeg pleier i mitt program. Hvordan skal man vite hva som er hva egentlig?:p Begynnte å tenke litt på at når jeg klarer 50 i nedtrekk ,så kanskje jeg egentlig kun tar 30 andre steder feks:eek:

Det står inngravert '15' på hver plate der jeg trener, men jeg hadde svært vanskelig for å tro at det faktisk var 15 kg. Kontaktet de som sitter i resepsjonen og fikk dem til å lete opp info om apparatet. Det viste seg at det var 15 lbs, som jeg antok :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...