Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Men 200g utilberedt fisk er jo ikke det når den er tilberedt? Men det har ikkeno å si det da?

Og hva med ris? 50g blir jo mye mer enn 50g når den er tilberedt, men det er jo bare vann?

Skrevet
Men 200g utilberedt fisk er jo ikke det når den er tilberedt? Men det har ikkeno å si det da?

Og hva med ris? 50g blir jo mye mer enn 50g når den er tilberedt, men det er jo bare vann?

Ris pleier vel å stå på hvor mye kcal før og etter tilberedning? Det gjør det hvertfall på risen jeg bruker. :)

Skrevet
Ris pleier vel å stå på hvor mye kcal før og etter tilberedning? Det gjør det hvertfall på risen jeg bruker. :)

Står ikke det på den jeg bruker, men når jeg kjøper ny, skal jeg kjøpe en det står det på:)

Annonse

Skrevet

Næringsinnhold oppgis alltid for utilberedt produkt (om ikke annet er oppgitt, som feks boil-in-bag ris)

Nei, stekt/kokt fisk og ris veier ikke det samme etter tilberedning, men nringsinnholdet endrer seg ikke - hvordan skal det være mulig? :)

Risen trekker til seg vann = veier mer

Fisken slipper som regel vann = veier mindre

Skrevet
Næringsinnhold oppgis alltid for utilberedt produkt (om ikke annet er oppgitt, som feks boil-in-bag ris)

Nei, stekt/kokt fisk og ris veier ikke det samme etter tilberedning, men nringsinnholdet endrer seg ikke - hvordan skal det være mulig? :)

Risen trekker til seg vann = veier mer

Fisken slipper som regel vann = veier mindre

Veldig logisk når du forklarte det:) Da har jeg gjort det rett da:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...