Metal_Barbie Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Skal man telle men grønnsaker når man teller kcal? Hvordan vet jeg hvor mye olje som er i maten når jeg har stekt den? Altså,feks steker 4 kyllingfileter...jeg skal ikke ha alle...hvor mye av oljen kommer med i kjøttet og hvordan teller dere dette? Blir helt svett jeg... Siter
FrkHoel Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Det er kalorier i grønnsaker og, så JA. Om du steiker 4 fileter i la oss si, 10g olje (bare for å ta et eksempel). Del det opp i 4, altså 2,5 g bare for å få et ca anslag. Siter
Lilo Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Klart du skal telle med grønnsaker. Alt du putter i munnen, rett og slett. Jeg har pleid å telle med all oljen jeg putter i pannen. Spiser jeg ikke hele pannen selv blir det bare delt på antall porsjoner jeg fordeler det opp i. Siter
Kristin Charm Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Klart du skal telle med grønnsaker. Alt du putter i munnen, rett og slett. Jeg har pleid å telle med all oljen jeg putter i pannen. Spiser jeg ikke hele pannen selv blir det bare delt på antall porsjoner jeg fordeler det opp i. +1 Blir ikke 100% nøyaktig, men om du stresser med det er det bedre å vite at du har tatt med alt du brukte, selv om noe kanskje ble igjen i pannen. Siter
Sara Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Har tenkt på det samme selv. for trekker all oljen inn i maten, og i såfall hvilken type mat trekker til seg mye/ lite? tar man 3 ss med olje til steking av grønnsaker så blir det jo plutselig et par hundre kalorier mer?! Siter
Metal_Barbie Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Skrevet 9. februar 2012 Har tenkt på det samme selv. for trekker all oljen inn i maten, og i såfall hvilken type mat trekker til seg mye/ lite? tar man 3 ss med olje til steking av grønnsaker så blir det jo plutselig et par hundre kalorier mer?! Bruker bare en ss når jeg steker da og baker for d meste i ovnen men fikk l iyst på stekt i dag:) Har aldri stekt grønnsaker i panna med olje ,jeg varmer det i micro uten noe jeg:P Men sikkert best også,både det og bake kjøttet his man ikke vil ha alle kcal,men noen dager må en få litt luksus og:D Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.