Gå til innhold

Inntak av protein


phatlegs

Anbefalte innlegg

Hey!

Kjapt spørsmål, jeg skal ned i vekt, og lurer på om jeg ikke får i meg nok protein.

Jeg trener cardio/styrke 3-4 ganger i uken, er mann, og har rett under 90kg muskelmasse, kroppsforbrenning hvis jeg ikke gjør noen ting på 2888 kcal, og totalvekt 140.

I forhold til "proteinkalkulator" skal jeg ha i meg ca 2.2gram protein pr kilo noe som blir rundt regnet 300 gram rent protein hver dag.

Spørsmålet mitt er: hvor mye mat er det? og hvordan skal jeg få i meg så mye protein samtidig som jeg burde få i meg litt mindre kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang spørsmålet hvor mye mat er det så vil du finne rundt 20g protein per 100g kjøtt, kylling etcc (varierer noen gram her og der). Når det gjelder kalorier så vil 100g kylling/kjøtt gi rundt 100-120 kalorier. Så det er ikke vanskelig å få i seg mye proteiner og lite kalorier.

Du sier du skal ha 2888 kcal om dagen og skal ha 300g protein. 300g protein tilsvarer 1200 kalorier, så da har du 1688 kalorier igjen å fordele på karbohydrater og fett.

Anbefaler å registrere deg på www.diett.no og logge maten din der, da vil du raskere få en forståelse for hvordan energifordelingen er i forskjellige mattyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinpulver er et godt tilskudd om man ligger i underskudd proteinmessig. Og det blir heller ikke kjempemye kalorier hvis man bruker et pulver man kan blande med vann.. ellers kan man jo blande det med Kesam (36 g per boks) og cottage cheese (40 g per boks). En kyllingfilet inneholder jo også rundt 30 protein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du skal ha 2888 kcal om dagen og skal ha 300g protein. 300g protein tilsvarer 1200 kalorier, så da har du 1688 kalorier igjen å fordele på karbohydrater og fett.

Takk. Og takk til dere andre.

Angående de 2888 kcal, så kjørte jeg en sånn kroppsanalyse på sats og fikk vite at min stillesittende forbrenning var 2888, den er nok høyere når jeg er i aktivtet og trener. Ettersom jeg løper rundt 8 timer på jobb + trening om kvelden.

sliter med å forstå at jeg skal ha så ufattelig mye mat for å gå ned i vekt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høge forbrenninga er på grunn av vekta di. Kroppen brukar mykje energi på å halde ein tung kropp i gang enn den ville brukt på ein lettare kropp.

Kjør på med den planen du har og veg deg kvar veke for å sjå korleis det går. Om vekta ikkje går ned må du sjekke at inntaket faktisk stemmer. Om det er riktig kan du justere ned litt meir inntil vekta byrjar å gå ned. Frå der fortset du i same stil. Etter kvart som du går ned i vekt vil basalforbrenninga går ned og du må kanskje justere inntaket litt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...