Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg logger av og til kostholdet mitt på diett.no for å sjekke hvordan det ligger an. Men når jeg prøver å spise sunt, så får jeg alltid for lite kcal. Jeg har lyst å gå ned i vekt, og trener en del styrketrening, Tenker derfor at jeg skal ligge på rundt 1800 - 2000 kcal pr dag. Litt lavere på treningsfrie dager kanskje?

Ihvertfall, her er bilde fra en treningsdag forrige uke:

post-2461-14440830673842_thumb.png

Og jeg var ubehagelig mett hele dagen, måtte virkelig presse i meg maten selvom jeg bare har spist 1246 kcal.

Så det jeg trenger tips til er sunne matvarer for å få opp energiinntaket, og om det er noen måltider som enkelt kan endres for mer kcal.

Orker ikke mer mat :p

Liker ikke nøtter, så kan ikke spise det for økt energi.

Håper dere smartingene her inne kan hjelpe meg :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4275-vanskelig-%C3%A5-spise-nok-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med utgangspunkt i bildet ditt over:

Hvis du bruker smør/margarin på brødskiva, og smør/olje til å steke kylling/grønnsaker i, kommer du raskt opp i 1500-1800 kcal (avhengig av mengde). Om du lager havregrøt med melk, kommer det raskt 100-150 kcal til :)

Vist du liker Litago feks. å banan... så har jeg en homemade utgave:

4 råe egg

2 dl melk

1 Banan / 2 vist du vil ha mere smak

Kjør dette i blender

Dette alene gir 550kalorier basert på 1 banan...

smaker ikke noe av egga, kun melk å banansmak

16 gram havregryn? Det er jo ingenting, er du sikker på at du har riktig mengde på alt? Ellers er det lettere å spise nok hvis du fokuserer på energitett mat, i tillegg til at du kan drikke kalorier i form av melk f. eks.

Annonse

Vist du liker Litago feks. å banan... så har jeg en homemade utgave:

4 råe egg

2 dl melk

1 Banan / 2 vist du vil ha mere smak

Kjør dette i blender

Dette alene gir 550kalorier basert på 1 banan...

smaker ikke noe av egga, kun melk å banansmak

oi, spenstig! Kanskje jeg skal prøve dette til kvelds i dag :)

Avokado, peanøttsmør (om du liker det?), syltetøy, proteinkaffe, makrell i tomat.. tilsett litt dill som ikke metter så godt ;) Hvordan får du kopiert fra diett.no btw?? Får ikke til det jeg:mad:

Jeg tar print screen og limer inn i paint, så klipper jeg bare vekk det andre :)

Ååh, avokado er sånt jeg aldri husker på! Det er jo fantastisk godt. Skriver det på handlelisten med en gang! Takk for tips :)

16 gram havregryn? Det er jo ingenting, er du sikker på at du har riktig mengde på alt? Ellers er det lettere å spise nok hvis du fokuserer på energitett mat, i tillegg til at du kan drikke kalorier i form av melk f. eks.

Hehe ja det er riktig i følge kjøkkenvekten. Er bare littegrann i bunnen av bollen, er ikke så sulten til frokost så klarer ikke presse ned så mye mer når jeg tar cc oppi også :)

Samma problemet her. Prøver så godt jeg kan å spise nok:) Elsker peanøttsmør/mandelsmør og rå nøtter generelt. Og kok grøten i ekstra lettmelk, tilsett linfrø. Som sagt over avocado, pinjekerner, gresskarkjerner i salaten. Stek kjøtt og egg i cocsa oil (helsekost) da får du også esktra kalorier. Og en ekstra scoop eller to med proteinpulver. Skal ikke så mye til.

Annonse

Gjest Ukjent666

Og jeg var ubehagelig mett hele dagen, måtte virkelig presse i meg maten selvom jeg bare har spist 1246 kcal.

Så det jeg trenger tips til er sunne matvarer for å få opp energiinntaket, og om det er noen måltider som enkelt kan endres for mer kcal.

Orker ikke mer mat :p

Håper dere smartingene her inne kan hjelpe meg :D

Kanskje det ligger noe i dette? Man må rett og slett bare innse: Jeg spiser lite, og MÅ få i meg mer mat. Dermed: spiser man mer mat! Og ikke bli helt ekstrem på dette med "sunnhets"faktor. Det går ann og kose seg men samtidig leve sunt. Vil forøvrig påpeke at "alle" måltidene du linket har jo en "ekstrem" sunnhets faktor etter min mening. Stå på! Med vilje så klarer du målet ditt!;)

tips til evt havregrøten: rosiner oppi?hvis du lager grøt vel og merke. Evt syltetøy.

Til kylling: evt saus? Gjør susen her hjemme hvis man har dette til. Kan også "spise" mer når man har noe som faktisk smaker noe!

TIPS: hvis du virkelig vil legge til noe i kosten: Så gainer? passer ikke for alle men men,

ps: ja kan være et teit innlegg, men synes ALTFOR mange av jentene inne på forumet spiser ekstremt lite og klager av at de gjør det(bra med innsikt ihvertfall) Så all ære til dere som gjøre noe med det!

Ang mer mat. Ligger idag foreløpig på 1669 kcal. Har trent 70 min med styrke idag og 20 min cardio. Synes det er for lite mat jeg selv om jeg skal ned i vekt, det stemmer vel?

Kveldsmat blir proteinpannekake med 1 banan, kanel og 4-5 ss cottage cheese + en proteinshake (2 scoops - 1 dl - whey-80).

Vurderer å legge til litt nøtter. Noen tips til mer? Vil egentlig komme opp i 1900 - 2000 kcal. Noen jenter spiser opp til 2500 her inne, og jeg sliter med det. med mindre det hadde vært en kjekspakke eller dolly pizza, men sånn mat er over og ut. Nå er det sunn.

For et luksusproblem. Proppe i seg mat var aldri et problem før. Jeg som trodde jeg var "storspist". Lurer meg selv her. Ikke rart jeg aldri har fått fremgang på vektnedgang. Påvirket av barnematnutrilettspisende venniner. dont blame me! :oops:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...