Gå til innhold

Hjelp meg til å ta gode markløft!


Marie

Anbefalte innlegg

Jeg postet denne videoen i loggen min, men da det ikke kom noe respons der, så legger jeg klippet her og håper noen kan ta en kikk på teknikken min og hjelpe meg videre:) Jeg har tatt markløft noen måneder nå, men aldri hatt noen andre enn Youtube til å hjelpe meg. Det er også første gangen jeg filmer meg selv mens jeg tar denne øvelsen, og det så litt annerledes ut utenfra enn det føltes:D Så hvis noen vil veilede meg til bedre teknikk hadde jeg blitt veldig fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser alt i alt relativt bra ut :thumbsup: Skal man pirke litt, kan du nok spenne opp ryggen enda mer. Ser ut som du får en liten fleksjon i korsryggen. Du trenger nok heller ikke å skyte hofta så voldsomt frem på toppen. Det holder med å strekke normalt ut, men samtidig aktivere rumpa (klem rumpa sammen, men ikke hyperekstender ryggen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Det med ryggen er pussig, for jeg føler virkelig at jeg spenner ryggen for harde livet mens jeg utfører øvelsen, men når jeg ser videoen i etterkant så ser jeg jo at den ikke er spent godt nok. Blir skjerpings her fremover:D Det med hofta blir også litt overdrevent fordi jeg fokuserer litt for mye på det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ganske greit ut det der.

Par feil som har blitt pirket på, men for å få den rette holdningen i ryggen så ville jeg kanskje ha sett mere oppover, hvis man får en unaturlig brekning i nakken så må man bare ha mere svai i ryggen. Hvis man har blikket nedover så er det lettere å få en krummet rygg under løft.

Mvh

Pro JB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...