Gå til innhold

Kcal forbrenning løp av gruppetrening?


bittersweet

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å trene på Family sport club, og deltar på endel timer.

Jeg lurte på hvor mye man forbrenner løp av de forskjellige timene.

Noen som har peiling, eller en viss formening ? :)

Alle timene, uten den nederste er 60 min.

BodyAttac, sportinspirert time med høy intensitet og enkle trinn

BodyStepp, moderat step med masse energi og kraft

BodyPump, styrketrening av hele kroppen med masse repitisjoner

Bodycombat, showtime med høy kondis og innslag av blandt annet boksing og karate

BodyVive, Oppvarming og kondisjonstrening, med styrke med ball og stikker

Cxwox, 30 min, hard funksjonell styrketrening for kjernemusklene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurte på noe relativt likt tidligere i dag. Men du kan se hva Le Mills reklamerer med på plakatene på sentrene. Det stemmer ikke litt med hva pulsklokka mi sier. Men hey ho.

Bodypump. etc ligger på rundt 500 i følge plakaten (i timen). Personlig ligger klokka mi på nærmere 1000. Gudene veit hvem som har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor hardt du selv trener, og din egen kropssammensetning.

Selv er jeg 172 cm høy og veier 68 kg. På gruppetimer har jeg som regel snittpuls på rundt 180 (dersom det er rene kondisjonstimer). På disse timene kan jeg i følge pulsklokka mi forbrenne 700 kcal. På mer moderate timer, som kanskje også har styrke ligger jeg på rundt 500-600.

Bruker ikke dette tallet for å se hvor mye jeg har forbrent sånn akkurat, men det gir jo en god indikator på hvor hardt jeg har trent og hvor effktiv de ulike timene er (men det gjør jo forsåvidt pulsen også da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvor stor du er, og hvilken form du er. Jeg var med mamma på en jalla-time engang. Hun veier sikkert 40 kg mer enn meg og er i veldig dårlig form. Jeg hadde pulsklokke på, den viste under 200 kcal, mens hennes viste nærmere 500- 600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor hardt du selv trener, og din egen kropssammensetning.

Selv er jeg 172 cm høy og veier 68 kg. På gruppetimer har jeg som regel snittpuls på rundt 180 (dersom det er rene kondisjonstimer). På disse timene kan jeg i følge pulsklokka mi forbrenne 700 kcal. På mer moderate timer, som kanskje også har styrke ligger jeg på rundt 500-600.

Bruker ikke dette tallet for å se hvor mye jeg har forbrent sånn akkurat, men det gir jo en god indikator på hvor hardt jeg har trent og hvor effktiv de ulike timene er (men det gjør jo forsåvidt pulsen også da..)

Jeg ville ikke si jeg er i veldig dårlig form, men begge mine pulsklokker har vist nærmere 1000 kcal per time der informasjonen fra Les Mills tilsier 500 kcal. 170'ish cm høy, 82 kg. Rundt 160 i snittpuls på styrketimene. Jeg skjønner ikke hvordan to forskjellige pulsklokker kan bomme med 500 kcal, når dem er stilt inn helt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke si jeg er i veldig dårlig form, men begge mine pulsklokker har vist nærmere 1000 kcal per time der informasjonen fra Les Mills tilsier 500 kcal. 170'ish cm høy, 82 kg. Rundt 160 i snittpuls på styrketimene. Jeg skjønner ikke hvordan to forskjellige pulsklokker kan bomme med 500 kcal, når dem er stilt inn helt likt.

Men den beregningen fra Les Mills er jo et gjennomsnitt. Jeg ligger så vidt over 500 kcal på en Bodypump-time, men da er ikke dette jeg har trent mye. Når man har trent det lengre klarer man kanskje ta i mer. I tillegg har det jo med vekt å gjøre. Om jeg hadde veid 10 kg mer, ville jo kaloriforbruket mitt økt betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 800 - 1000 kcal time på bodypump for 82 kg høres ikke helt urimelig ut? Trur jeg hadde 1100 en av de første treningene, men da var det helt jævlig. Trodde jeg skulle ramle om. Jeg har alltid fleipa med damenes gruppetreninger, men etter å ha opplevd hvor mord bodypump er skal jeg aldri åpne kjeften igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare stilt inn vekt, høyde, alder, kjønn. Har ikke testa makspuls (får ikke lov av legen), hvilepuls lå på 48'ish når jeg var på sykehuset, tho tipper den er rundt 55 nå.

Jeg synes detta er helt merkelig. For jeg har som sagt 2 klokker, og begge viser 800-1000 kcal hver body pump time, 300-400 hver oppvarming ved stigningsintervall. Og tipper lett rundt 1000+ kcal hvis jeg jogger en mil.

82 kg, 170'ish cm. Relativt bra trent. Jeg fatter det bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt alder, kjønn, vekt, høyde og makspuls på min klokke. Den viser at jeg forbrenner ca 500 ved lett løp en times tid. Det stemmer overens med andre kalkulatorer jeg har testa, og stemte rimelig bra med verdiene jeg fikk da jeg testa oksygenopptak og kaloriforbruk ved et fysiologiforsøk på skolen hvor vi hadde litt mer nøyaktig utstyr enn pulsklokka :p Jeg veier riktig nok "bare" 60 kg, så en tyngre person vil jo forbrenne en del mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...