Gå til innhold

Kjøpe stetoskop?


Lily

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert veldig sært, og jeg var litt usikker på om jeg skulle spørre om dette - men shit au!

Jeg er litt "nerd" når det kommer til medsin, og sluker alt jeg kommer over! Med både kols, bradykardi (20 per min.) og andre sykdommer/tilstander i familien har jeg veldig lyst på et stetoskop :blush:

Noen som har noen anbefalinger på hva jeg bør kjøpe? Jeg er ikke student eller utdannet noe innenfor helse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 6 måneder senere...

Uendelig gammel tråd, men... Stetoskop finnes i mange avanserte varianter, men for en som ikke er hjertespesialist holder det i massevis med de enkle. Selv har jeg et Littmann Classic II (selvsagt i rosa) og dette holder for en lege i allmennpraksis, så regner med den er god nok for deg også. Finnes nok enda simplere varianter igjen som også duger. Selv bestilte fra det store utland da prisene i Norge ikke var så sinnsykt lave.

Har ikke hatt hjerte- eller lungekurs på skolen enda, så aner ikke hva jeg skal høre etter. Var artig de første kveldene å høre på hjertet og lungelyder, men må innrømme at det har ligget fint i hyllen siden den gang. Haha. Aner jo ikke hva som er normale eller hva som er patologiske lyder :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre sent enn aldri ;)

Jeg har kommet frem til at det er Littmann Classic II jeg skal ha, men står litt mellom sort og rosa :blush:Her er det jeg har vurdert å kjøpe (i Norge). Husker du hva du ga for ditt fra utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri ;)

Jeg har kommet frem til at det er Littmann Classic II jeg skal ha, men står litt mellom sort og rosa :blush:Her er det jeg har vurdert å kjøpe (i Norge). Husker du hva du ga for ditt fra utlandet?

Tror jeg kjøpte mitt herfra. Koster i underkant av 100 dollar, men så kommer jo frakt i tillegg. Det de solgte i bokhandelen på universitetet her kosta vel mellom 800-900, så var i grunn ikke all verdens med penger som ble spart på å handle på nett.

Fant et enda billigere her. Er nok for enkelt for medisinstudenter, men duger sikkert for "hjemmekontor" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kjøpte mitt herfra. Koster i underkant av 100 dollar, men så kommer jo frakt i tillegg. Det de solgte i bokhandelen på universitetet her kosta vel mellom 800-900, så var i grunn ikke all verdens med penger som ble spart på å handle på nett.

Fant et enda billigere her. Er nok for enkelt for medisinstudenter, men duger sikkert for "hjemmekontor" :p

Men da var det ikke så ille med 745 kr her hjemme egentlig. Frakt kommer jo i tillegg, men et stetoskop veier jo ikke all verdens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uendelig gammel tråd, men... Stetoskop finnes i mange avanserte varianter, men for en som ikke er hjertespesialist holder det i massevis med de enkle. Selv har jeg et Littmann Classic II (selvsagt i rosa) og dette holder for en lege i allmennpraksis, så regner med den er god nok for deg også. Finnes nok enda simplere varianter igjen som også duger. Selv bestilte fra det store utland da prisene i Norge ikke var så sinnsykt lave.

Har ikke hatt hjerte- eller lungekurs på skolen enda, så aner ikke hva jeg skal høre etter. Var artig de første kveldene å høre på hjertet og lungelyder, men må innrømme at det har ligget fint i hyllen siden den gang. Haha. Aner jo ikke hva som er normale eller hva som er patologiske lyder :p

Haha, det har jeg også, seff i rosa her og. Men ja, rumlelyder er mer moro enn hjertelyder, hjertelyd blir etterhvert kjedelig i lengden. Rumling derimot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da var det ikke så ille med 745 kr her hjemme egentlig. Frakt kommer jo i tillegg, men et stetoskop veier jo ikke all verdens....

Er i hvert fall ikke mange kronene du sparer å handle utenlands (med mindre du finner jo andre sider + evt. tilbud), så kan like godt bestille fra Norge så kommer det raskere hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det har jeg også, seff i rosa her og. Men ja, rumlelyder er mer moro enn hjertelyder, hjertelyd blir etterhvert kjedelig i lengden. Rumling derimot!

Viktig å piffe opp en ellers så kjedelig hvit scrubs med et rosa stetoskop :thumbsup: Nå måtte jeg selvsagt finne frem steoskopet og høre på magen etter er stort herremåltid magen i grunn ikke var så fornøyd med. Haha, fredagskvelden blir ikke mer artig nå altså..... :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...