Gå til innhold

Kjøpe stetoskop?


Lily

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert veldig sært, og jeg var litt usikker på om jeg skulle spørre om dette - men shit au!

Jeg er litt "nerd" når det kommer til medsin, og sluker alt jeg kommer over! Med både kols, bradykardi (20 per min.) og andre sykdommer/tilstander i familien har jeg veldig lyst på et stetoskop :blush:

Noen som har noen anbefalinger på hva jeg bør kjøpe? Jeg er ikke student eller utdannet noe innenfor helse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 6 måneder senere...

Uendelig gammel tråd, men... Stetoskop finnes i mange avanserte varianter, men for en som ikke er hjertespesialist holder det i massevis med de enkle. Selv har jeg et Littmann Classic II (selvsagt i rosa) og dette holder for en lege i allmennpraksis, så regner med den er god nok for deg også. Finnes nok enda simplere varianter igjen som også duger. Selv bestilte fra det store utland da prisene i Norge ikke var så sinnsykt lave.

Har ikke hatt hjerte- eller lungekurs på skolen enda, så aner ikke hva jeg skal høre etter. Var artig de første kveldene å høre på hjertet og lungelyder, men må innrømme at det har ligget fint i hyllen siden den gang. Haha. Aner jo ikke hva som er normale eller hva som er patologiske lyder :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre sent enn aldri ;)

Jeg har kommet frem til at det er Littmann Classic II jeg skal ha, men står litt mellom sort og rosa :blush:Her er det jeg har vurdert å kjøpe (i Norge). Husker du hva du ga for ditt fra utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre sent enn aldri ;)

Jeg har kommet frem til at det er Littmann Classic II jeg skal ha, men står litt mellom sort og rosa :blush:Her er det jeg har vurdert å kjøpe (i Norge). Husker du hva du ga for ditt fra utlandet?