Gå til innhold

Er dette grei rekkefølge på øvelser?


fitforfight

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heey! Er ny innen styrketrening, og lurer på om dette oppsettet ser greit ut?

Tenker da også på rekkefølge! :)

Knebøy

Gående utfall

Lårcurl

Hip trust

Strake markløft

Benkpress m/manualer

Roing med stang, foroverlent

Rygghev

Chins/nedtrekk

Øvelses utvalget synes jeg ser greit ut. Personlig ville jeg muligens ha kuttet ut lårcurl og lagt til en sidehev øvelse for skuldere.

Rekkefølgen på øvelsene (uten å ta hensyn til eventuelle prioriteringer) ville jeg endret noe, men ikke noe du må gjøre.

Knebøy

Gående utfall

Hip thrust

strake markløft

(lårcurl)

Benkpress m/manualer

(Sidehev)

Chins/nedtrekk

Stange roing, foroverlent

Hvis du skulle supersette som larskr foreslår, ville du ha trent f.eks.

A1 Knebøy

A2 strake markløft

1 sett knebøy, så uten hvile, 1 sett strake markløft, 1 min pause, så 1 sett knebøy, så uten hvile, 1 sett strake markløft, 1 min pause osv til du hadde kjørt ønsket antall sett på disse to øvelsene.

Så kunne du ha paret to andre øvelser og gjort det samme der, til du var ferdig med alle øvelsene.

Rygghev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeey jeg forstår! Det høres jo veldig bra ut å spare litt tid på øktene også! Helt greit å droppe lårkurl for min del..;)

Er det viktig hvilke øvelser jeg parer?

Kan jeg feks pare:

Knebøy og strake markøft.

Roing og hip trust

Rygghev og utfall

Benkpress og sidehev skuldre

Chins/nedtrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette et helkroppsprogram du kjører flere ganger i uken, eller? I så fall vil nå en variant av skulderpress være bedre enn sidehev..

Uansett ville jeg latt chins vært den første ryggøvelsen du kjører.

Det er riktig. 3 ganger i uken.. Skal sjekke ut både sidehev og skulderpress.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg i hvert fall fått inn militærpress/skulderpress. Starke mark ville jeg ha byttet til ordinære mark. Om du absolutt vil beholde strakmark, kan du droppe lårcurl da dette tar på omtrengtlig samme muskler. Rygghev ville jeg ha droppa, gående utfall ville jeg bytte til bulgarske utfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der skjønte jeg ingenting av..... =P

Okey, det betyr følgende

Gjør et sett med knebøy, og når du er ferdig med settet gå direkte bort til benkpressen og gjør den. Deretter hviler du, og gjentar for ønsket antall sett. Gjør det samme med resten av øvelsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par øvelser som ikke går på samme muskelgruppe. Du kan foreksempel pare en draøvelse med en pressøvelse, beinøvelser med enten dra eller press, feks knebøy med roing. Bare sørg for å pare markløft med en pressøvelse, ikke en draøvelse. Markløft er allerede utfordrende for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virka veldig opptatt av å kjøre supersett. Du kommer nok til å oppleve at det er en smule mer slitsomt enn hva det høres ut som. Sier ikke at supersett er galt, men det er absolutt ikke noe alle driver med på hver eneste trening.

Blæææh... :p

Det er fordi Larskr sa at det var lurt=P Og jeg har lite erfaring fra styrketrenings sååe..jah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææh... :p

Det er fordi Larskr sa at det var lurt=P Og jeg har lite erfaring fra styrketrenings sååe..jah

Du kan gjerne prøve supersett, men ikke heng deg så voldsomt opp i det. Så vidt meg bekjent, er ikke supersett synonymt med bedre treningseffekt (avhenger vel av målet, men).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...