Gå til innhold

På utkikk etter proteinpulver uten laktose/melk?


treneglede

Anbefalte innlegg

Så har eg skjønt d riktig m eg se etter Hydrolyserte/hydrowhey og lechitin/lektin ?

Mja, usikker på lechitin/lektin, men tror du er safe med hydrolyserte proteiner ja :)

Lecitin er bare en emulgator, altså et tilsetningsstoff :) Med andre ord ikke noe man egentlig trenger å bry seg om når det gjelder ingredienser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mja, usikker på lechitin/lektin, men tror du er safe med hydrolyserte proteiner ja :) Ellers gjorde jeg er raskt søk på google og kom fram til dette:

http://www.bodybuilding.com/store/lactose.htm

Og som du sikkert vet er jo ikke soy-protein så anbefalt, så jeg hadde personlig gått for en av de andre variantene. Jeg vet ikke om du har hørt om laktase, og her mener jeg da ikke bare selve enzymet men som en form for "kosttilskudd"(jeg skriver dette fordi jeg er usikker på enzymer går under kostilskudd).

Uansett litt om det er at med tanke på at kroppen din ikke produserer nok/ikke produserer laktase til å bruke ned laktose brukes det da til å gjøre det for deg. Vet at kjæresten min har prøvd laktrase(fins på apotek) og det har fungerte utmerket for henne, og det samme har en i klassen min også gjort med samme resultat. Litt dyrt da 130kr for 30 stk. MEEEN her kommer godtingen, søkte på iherb her om dagen for kjæresten og fant 250 tabletter(jepp, en stor beholder!) til ca samme pris, og det var inkludert frakt. Så vet ikke om dette hadde vært noe for deg? For da kunne du jo ha inntatt akkurat det samme som "vanlige" folk :)

http://www.iherb.com/Search?kw=lactase

http://www.apotek1.no/produkter/lactrase-laktaseenzympreparat-kapsler-30-stk-921228p

Tusen takk for at du er så behjelpelig og deler dine erfaringer med meg, det sitter jeg utrolig pris på! :D

Skal ta en titt på linkene og produktene du har linket opp mot når jeg har litt ro over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, ingen årsak :) Her er en ganske grei oversikt over hvorfor hydrolysert whey er egnet til deg:

http://www.livestrong.com/article/529699-the-difference-between-hydrolyzed-whey-protein-and-regular-whey-protein/

Bare sånn i tilfelle du ville kunne litt om det, går selvfølgelig an å finne mye bedre artikler, men jeg syns den fikk med seg det nødvendigste. Er litt skeptisk til denatureringen(ødeleggelsen) av proteinet og at det blir mindre effektiv. Skal spare deg for den diskusjonen, men jeg mener at det ikke stemmer helt :p Uansett så får du som sagt ta en titt på det og bestemme deg for noe :) Håper du skriver innpå her hva det ble til, er litt nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om lecitin øker biotilgjengeligheten?

Dette har jeg dessverre ingen kunnskaper om, har bare hørt om lecitin som emulgator (gjør at stoffer ikke skiller seg) i mat. Men etter et kjapt søk på nettet ser jeg at flere påstår det skal ha positive effekter for hukommelse, kolesterol, utholdenhet og styrke (!). Men kan ikke se at noen kommer med noen vitenskapelige fakta, så er litt skeptisk til det altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja har i grunn bare vært borti emulgatorer i faste stoffer som oppvaskmidler utenom det så er de fleste jeg vet om brukt i emulsjoner hvor der er snakk om breaking, foaming, osv. Vet du hvilke stoffer det i så fall er snakk om ikke skal skilles når det er snakk om pulverprotein? For med vaskemiddel mener jeg det er granulatene som ikke skal skilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karoline84, jeg leste dessverrre ikke det du sa om søtningsmiddel++ tidligere i tråden. Da blir det kanskje litt vanskeligere å finne så mange alternativ, men da kan du kanskje bruke laktase enzymene og heller se etter laktoseinnholdige produkter?

Beklager alle postene, jeg føler nærmest jeg spammer ned denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, usikker på lechitin/lektin, men tror du er safe med hydrolyserte proteiner ja :) Ellers gjorde jeg er raskt søk på google og kom fram til dette:

http://www.bodybuilding.com/store/lactose.htm

Og som du sikkert vet er jo ikke soy-protein så anbefalt, så jeg hadde personlig gått for en av de andre variantene. Jeg vet ikke om du har hørt om laktase, og her mener jeg da ikke bare selve enzymet men som en form for "kosttilskudd"(jeg skriver dette fordi jeg er usikker på enzymer går under kostilskudd).

Uansett litt om det er at med tanke på at kroppen din ikke produserer nok/ikke produserer laktase til å bruke ned laktose brukes det da til å gjøre det for deg. Vet at kjæresten min har prøvd laktrase(fins på apotek) og det har fungerte utmerket for henne, og det samme har en i klassen min også gjort med samme resultat. Litt dyrt da 130kr for 30 stk. MEEEN her kommer godtingen, søkte på iherb her om dagen for kjæresten og fant 250 tabletter(jepp, en stor beholder!) til ca samme pris, og det var inkludert frakt. Så vet ikke om dette hadde vært noe for deg? For da kunne du jo ha inntatt akkurat det samme som "vanlige" folk :)

http://www.iherb.com/Search?kw=lactase

http://www.apotek1.no/produkter/lactrase-laktaseenzympreparat-kapsler-30-stk-921228p

Eg har brukt laktrase en god stund. Kjøpte både på apoteket og i Usa men nå ser det ut som kroppen min har sluttet å få noe effekt ut av det.

Blir bare en forsinket reaksjon så dagen etter eg har spist noe med melk i så ligger eg eg med intens magesmerter :(

Utroligt kjipt så eg får bare holde meg unna en stund å prøve igjen etterhvert.

Hvor lenge har kjæresten din brukt laktrase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt laktrase en god stund. Kjøpte både på apoteket og i Usa men nå ser det ut som kroppen min har sluttet å få noe effekt ut av det.

Blir bare en forsinket reaksjon så dagen etter eg har spist noe med melk i så ligger eg eg med intens magesmerter :(

Utroligt kjipt så eg får bare holde meg unna en stund å prøve igjen etterhvert.

Hvor lenge har kjæresten din brukt laktrase?

Jeg vil si at hun har brukt det i ca. 4 mnd så ikke særlig lenge! Syns for så vidt at det er rart at du ikke respondere på laktase enzymer. Jeg skal lese meg litt opp om det, samt forhøre meg med noen for å se om jeg finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan denne sammenliknes med myo-protein mocca? http://myrevolution.no/m-factor-1kg-27 Hørt mye bra om myo protein shakene. Denne er fri for laktose og gluten.

absolutt ikke! personlig erfaring fra igår! Haha, bestilte smaksprøve, blandet en shake og tenkte "hmm, blæ, men kan funke". Bestilte 4kg. Så kom kveldsgrøten og brukte restene av prøven til å blande i, spiste to skjeer og lå å brakk meg over doen.. Bestill smaksprøve først!! Kan hende du liker den da :)

Avbestilte 4kg og bestilte heller 3kg myo, mmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt ikke! personlig erfaring fra igår! Haha, bestilte smaksprøve, blandet en shake og tenkte "hmm, blæ, men kan funke". Bestilte 4kg. Så kom kveldsgrøten og brukte restene av prøven til å blande i, spiste to skjeer og lå å brakk meg over doen.. Bestill smaksprøve først!! Kan hende du liker den da :)

Avbestilte 4kg og bestilte heller 3kg myo, mmm!

Merker jeg reagerer litt på laktose, men kun fra ren lettmelk. Oppblåsthet dritt. Kan ha ost, kesam og pulver uten å reagere. Hva er det liksom?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg reagerer litt på laktose, men kun fra ren lettmelk. Oppblåsthet dritt. Kan ha ost, kesam og pulver uten å reagere. Hva er det liksom?:p

Nå tenkte jeg mest på smaken om den kunne sammenlignes :) Er egentlig sånn jeg også, oppblåst av ren melk mens kan spise ost og kesam, cc osv :huh: merkelig.. Aner rett og slett ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg mest på smaken om den kunne sammenlignes :) Er egentlig sånn jeg også, oppblåst av ren melk mens kan spise ost og kesam, cc osv :huh: merkelig.. Aner rett og slett ikke!

Har du prøvd å blande myseprotein med soyamelk? elsker vanilje eller sjoko soyamelk! :) kesam skjønner jeg siden det er syrlig og minner om yoghurt (som har melkesyrebakterier). men ost, cc og pulveret mitt er stappa med laktose.:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å blande myseprotein med soyamelk? elsker vanilje eller sjoko soyamelk! :) kesam skjønner jeg siden det er syrlig og minner om yoghurt (som har melkesyrebakterier). men ost, cc og pulveret mitt er stappa med laktose.:p

blander de med vann jeg :D Myoprotein mocca chocolate smaker himmelsk uansett syns jeg :) Jeg blir faktisk mer oppblåst og sånn av kesam enn cc :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...