Gå til innhold

Hyppig urinering :/


Mari0

Anbefalte innlegg

ehhh, ja.. Har som beskrevet et problem med at jeg drikker veldig mye vann og urinerer deretter. Jeg håper det ikke er noe fysiologisk galt med meg da jeg har hatt dette problemet lenge, jeg urinerer i normale mengder hver gang og føler meg ellers bra trur jeg :)

I disse dager oppholder jeg meg i varme strøk med mye aktivitet og trening. Det går enorme mye mengder vann, jeg drikker hele tiden, spesielt når jeg trener. Jeg urinerer også mest etter en styrkeøkt...

Så, hva kan jeg gjøre? Har prøvd å drikke veske med ioner/salter det hjelper noe men det er fortsatt ett problem for meg.. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Drikker jo fordi jeg er tørst og merker jeg trenger vann. Leste noe et sted om at det kan være et hormon som er i ubalanse som kan gjøre at man ikke regulerer tørsten riktig, noen som vet noe om det?

Vet generelt lite om det men kjenner noen som er i samme problemstilling, slikt er veldig vanskelig å diagnostisere over nett, så anbefaler lege i det store og det hele. En annen ting som er verdt å merke sei er hvilke farge urinen har da dette sier noe om hvor mye næring som blir tatt opp av vannet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i noe av det som blir sagt her, i perioder kan det være netter jeg må pisse 1-3 ganger, altså, våkner av at jeg må sånn pisse. Skjer oftest når jeg trener på kveldene (tett opp mot leggetid) da jeg har en tendens til å bikke i meg opp til 2 liter vann på en trening. Tror nok dette i kombinasjon med et eller annet tilskudd utløser dette. Resultat? mindre vann på trening, eller trene tidligere på dagen :)

Bruker ingen koffein/pre-workout supps annet en en kopp kaffe her og der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sports vannet jeg drikker er det 45 mg natrium pr 100ml. Har ikke eksternt salt oppi vannet jeg drikker, mulig det er lurt? hvor finner jeg glyserol? dagligvaren? Har noen ganger sportsdrikk med carbs også, men prøver å holde meg mest mulig unna carbs.

på tide å lage seg en egen hold-på-vannet-mix? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sånn at om du drikker mer en vanlig, urinerer du mer enn vanlig. Spiser du mer en vanlig på du bajse mer enn vanlig. Egentlig ganske logisk.

Absolutt, men hyppige dobesøk kan være tegn på at noe er galt. Som nevnt over, det kan være tegn på f.eks diabetes. Er man usikker på noe som gjelder kroppen er det bedre å gå til legen en gang for mye! Det er tross alt kroppen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...