Gå til innhold

Landeplagen om vinteren: Statisk hår!

Anbefalte innlegg

Gjest Fitnesss

I fare for å bli sammnlignet med en rosablogger mtp. overskriften, skriver jeg likevell! Jeg vet at mange sliter med statisk hår om vinteren, meg selv inkludert. Jeg har slitt hver vinter, kastet bort alt for mye penger, og brukt evig lang tid på jakt etter rette hårprodukter for å slippe å gå rundt med en antenne på hodet. Om sommeren funker TiGi produktene kjempefint, men dem kan jeg bare legge bort om vinteren. Har nå testet ut en rekke produkter fra blandt annet John Frieda, Tony&guy, Fugde, Oasis +++, og det eneste som har gjort susen så langt er en hårspray fra Sebastian (til den nette sum av 599,-.....). Da jeg ikke er kjempefan av hårspray til daglig bruk lurer jeg på om der jenter (eller gutter?) her inne har tips til produkter som har virket for dere? En venninne av meg som er frisør har helt gitt opp, men så lenge det står (bokstavelig talt) om håret mitt gir jeg ikke opp så lett!

Har veldig tykt hår, med lengde ned til korsryggen, klippet opp litt og farger ettervekst ca. en gang i måneden, så en del faktorer å ta hensyn til, da jeg helst ikke vil at produktet skal slite mye på håret. Noen som har prøvd Moroccan oil f.eks?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3866-landeplagen-om-vinteren-statisk-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne fra Boots apotek syns ikke jeg er så ille. Tar en dæsj på størrelse med en ert i håret etter hårvask. Ellers syns jeg bruk av rettetang er veldig bra! Om man bruker varmebeskyttende produkter på forhånd, er det ikke så fryktelig skadelig, så fremt man ikke gjør det hver dag da...

Jeg syns Moroccoan oil funker veldig bra! Ha den i håret før du føner det, og håret blir blankt og fint :) Har du prøvd shampoene fra Redken? Jeg liker de veldig godt og får aldri statisk hår, med mindre jeg bruker ullkær og fleeseklær samtidig ;P

Oog, du må for all del ikke gå ut i minusgrader med vått hår (:eek:) , faaaarlige greier!

Annonse

Huff, dette er virkelig et VELKJENT problem. Prøver jeg klær, ser jeg enten ut som et lykketroll eller så ser det ut som om håret er klistret inntil hode.

Jeg har faktisk hørt en del bra om moroccan oil - Jan Thomas tror jeg tipset om det en gang. Men det tror jeg var for slitte tupper?! Men siden det er olje, så er det nok også fuktighetsgivende, og det hjelper kanskje på den statiske elektrisiteten.

...Huff (igjen), men hår har jeg null peiling på :thumbsdown: Har hatt den samme frisyren fra barneskolen. Dvs, det er vel egentlig ikke en frisyre engang, det bare blir liggende slik det har lyst ;)

Jeg syns Moroccoan oil funker veldig bra! Ha den i håret før du føner det, og håret blir blankt og fint :) Har du prøvd shampoene fra Redken? Jeg liker de veldig godt og får aldri statisk hår, med mindre jeg bruker ullkær og fleeseklær samtidig ;P

Oog, du må for all del ikke gå ut i minusgrader med vått hår :)eek:) , faaaarlige greier!

Henger meg på denne :) Enig med olja. Men jeg sverger til KMS sin shampo og balsam. Jeg har tørt hår eller tidligere bleiking, og nå er det farget ti min farge.. Så jeg bruker fargeshampo og balsam. Funker som bare det. Ikke noe statisk hår heller..

Annonse

Gjest Fitnesss
Hm, som iHerb-fan så hadde de ikke "ren" moroccan oil, bare i shampoo og balsam (out-of-stock). Men de hadde argan oil, og det virker som det er i samme gata. Noen som har erfaringer med det?

Har brukt den tidligere når jeg har vært hos pappa (håret mitt står rett ut om det er høy luftfuktighet og...), og jeg likte den ikke! Jeg kunne smøre bare litt i tuppene, på rundt 5cm av lengden, og håret så urolig fett ut etter bare en time.:confused: Samme skjedde med stemor og søster når de brukte den og vi har alle forskjellig hårtype.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...